صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

افتتاح نخستین مرکز SCD دانشگاهی شمال‌غرب کشور در سمای اردبیل

نخستین مرکز SCD دانشگاهی شمال‌غرب کشور با حضور معاون هماهنگی استانداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در سمای اردبیل افتتاح شد.
کد خبر : 358749

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، رئیس مرکز سمای اردبیل در مراسم افتتاح نخستین مرکز SCD دانشگاهی شمال‌غرب کشور گفت: حداقل 51 مهارت به دانشجویان و دانش‌آموزان سمای اردبیل آموزش داده می‌شود.


محمد اثنی‌عشری از تعریف چشم‌انداز برای مدون‌کردن فعالیت‌های سما در حوزه مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود: در این چشم‌انداز آموزش حداقل 50 مهارت به دانش‌آموزان و حداقل یک مهارت به دانشجویان هدف‌گذاری شده است.


وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امروز و همزمان با ایام مبارک دهه فجر مرکز SCD (ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان) سما به طور رسمی افتتاح می‌شود و این مجموعه تنها مرکز SCD دانشگاهی شمال‌غرب کشور است که با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل با امکانات قابل‌توجه و کم‌نظیری در استان در راستای نیل به اهداف تعریف شده خدمات خود را آغاز می‌كند.



اثنی‌عشری افزود: این مجموعه در حوزه مدارس هزار و 500 دانش‌آموز و در حوزه دانشجویی نیز هزار و 500 دانشجو را تحت آموزش قرار داده است که در 13 رشته فنی مهندسی و پنج رشته در کارشناسی ناپیوسته در حال تحصیل هستند.


رئیس مرکز سمای اردبیل با توجه به سهم این مجموعه در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان افزود: مجموعه سما از لحاظ کمی و کیفی همواره در حال توسعه بوده و نگاه انبساطی در حوزه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است تا به مرور زمان سهم قابل توجهی از آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان را پوشش دهد.


وی ادامه داد: در چشم‌انداز سما حرکت مدارس به سمت بازی‌محور و کارآفرینی در آموزشکده‌ها به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معنای واقعی کلمه پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان و به شایسته‌ترین شکل ممکن خدمات درخور شأن جوانان را مهیا کنیم.



اثنی‌عشری گفت: در حوزه آموزشکده فنی حرکت به سمت ایجاد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مدنظر قرار دارد تا با آموزش مهارت‌های لازم برای کارورزی و کارآفرینی دستاوردهای قابل لمسی را به جامعه جوان استان ارائه کنیم.


 وی ادامه داد: خوشبختانه آمارهای موجود نشان می‌دهد 70 درصد دانش‌آموختگان آموزشکده‌های سما جذب بازار کار شده‌اند که موفقیتی بسیار چشمگیر و دستاورد قابل قبولی است؛ اما به همین آمار اکتفا نخواهیم کرد و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به‌گونه‌ای صورت گرفته که این آمار به صورت مداوم با افزایش روبه‌رو شود.


رئیس مرکز سمای اردبیل با ارائه گزارشی از دستاوردهای این مجموعه گفت: کسب عنوان‌های ورزشی، افتتاح 4 آموزشگاه و آزمایشگاه در بحث mrl، جوش، آسانسور، بتن، مکانیک و خاک، افتتاح مرکزSCD ، همایش ملی معماری، تقویت و تحولات گسترده در مدارس، برگزاری دو رویداد موفق استارت‌آپ در سمای اردبیل که این واحد را به عنوان مرکز ملی استارت‌آپ در سطح کشور مطرح کرد و ... از جمله دستاوردهای مرکز سمای اردبیل است.


اثنی‌عشری از موفقیت دانشجویان این مرکز در پذیرش مقالات ISI برای نخستین خبر داد و افزود: این اتفاق یک استثنا در میان مجموعه‌های آموزشی استان بوده که به همت و تلاش دانشجویان این مجموعه چنین دستاورد ارزشمندی کسب شده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر