صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
توصیه‌های زمستانه؛

زمستان‌ها مجهز به مسافرت بروید

برای آنکه یک سفر بدون دغدغه داشته باشید، تلاش کنید همیشه وسایل گرمایشی و لباس‌های گرم همراهتان باشد.
کد خبر : 357870

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بارش برف و سرمای سنگین می‌تواند زندگی را در نواحی پر بارش فلج کند، اما بارش برف و باران به ارتفاعات و نقاط برف‌گیر منتهی نمی‌شود و گاهی مناطق گرم و خشک نیز درگیر بارش برف و باران می‌شود گاهی طوفان و بارش برف شدید می‌تواند بزرگراه‌ها و جاده‌ها را مسدود کند و زندگی عادی را مختل کند.


مسئولان امداد و نجات هلال احمر توصیه می‌کنند، در زمستان‌ها باید برای شرایط برفی و بارانی آماده‌ باشید و هر لحظه امکان دهید که با تغییر شرایط جوی آب‌وهوا تغییر کند. به همین دلیل باید حواستان باشد هر همیشه در این فصل مقداری نمک همراه خود داشته باشید. اگر قصد عبور از جاده‌های برف‌گیر را دارید حتماً چند پتو همراه خودتان بردارید.


پوشیدن لباس‌های ضخیم از عمده کارهایی است که باید انجام دهید و به بخاری خودرو اعتماد نکنید زیرا اگر یک درصد هم احتمال دهید که ممکن است بخاری خودرو از کار بیفتد، این موضوع برایتان مستدل می‌شود که لباس گرم همراهتان باشد، البته بهتر است به‌جای آنکه یک لباس گرم بپوشید چند لباس گرو و سبک به تن کنید و تلاش کنید طوری لباس‌ها را انتخاب کنید که لباس‌های رویتان تقریباً ضد آب باشد و آب به آن‌ها نفوذ نکند.


بهتر است به‌جای دستکش معمولی از دستکش‌های مخصوص که یک‌جا برای انگشت شست و یک‌جا برای چهار انگشت دارد استفاده کنید. در سرما یکی از وسایلی که شمارا از سرما حفظ می‌کند کلاه است و به همین دلیل تلاش کنید همیشه کلاه سرتان بگذارید. یک توصیه زمستانی دیگر آنکه تلاش کنید حتماً با یک شال دهانتان را بپوشانید تا سرما به ریه‌هایتان وارد نشود.


انتهای پیام/4087/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر