صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
محمدی:

نیازمند ایجاد نهادی برای سنجش کیفیت آموزش هستیم

رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نیازمند ایجاد نهادهایی برای سنجش کیفیت آموزش در کشور هستیم.
کد خبر : 357509

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا محمدی در نشست تخصصی نظام سنجش، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری که عصر امروز در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی سیستم‌های سنجش و تضمین کیفیت آموزش در کشورهای مختلف شاهد این هستیم که در اکثر کشورها، چه کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال‌ توسعه نهادهایی برای سنجش کیفیت آموزش در سطح آموزش پایه و آموزش عالی وجود دارد و کشور ما نیز نیازمند ایجاد چنین نهادهایی است.


وی ادامه داد: نظام آموزشی هر کشور باید تضمین‌کننده توسعه پایدار، رفاه، آسایش و تعالی کشور باشد اما اگر این نظام به فعالیت‌های داخلی خود مشغول شود، نمی‌تواند نگاه جامع داشته و به اهداف خود برسد.


رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: عدم سیاست‌گذاری جامع آموزشی سبب بروز اختلالاتی در نظام آموزشی کشور شده است و به این ترتیب سؤالاتی مطرح می‌شود که آیا می‌توان نظام آموزشی را به زیرنظام‌های مجزا تفکیک کرد یا نیازمند یکپارچه‌سازی نظام آموزشی چه در سطح آموزش اولیه و چه در سطح آموزش عالی هستیم.


محمدی ادامه داد: به‌ نظر می‌رسد برای تضمین کیفیت آموزش عالی اگر توانایی تجمیع نظام آموزش عالی وجود نداشته باشد، می‌توان زیرنظام سنجش علمی و تضمین کیفیت آموزش عالی را مجزا در نظر گرفت.


وی خاطرنشان کرد: تنها در سازمان سنجش آموزش کشور، هفت آزمون مختلف ورودی آموزش عالی برگزار می‌شود که تکثر این آزمون‌های ورودی موجب می‌شود از بحث تضمین کیفیت آموزش و اعتبارسنجی آموزش عالی غافل شویم.


محمدی عنوان کرد: تجمیع تعدادی از آزمون‌های سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته اجرا شد که فواید فراوانی از نظر اجرایی و هزینه‌ای داشت و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته حتی شرکت‌کنندگان و خانواده‌ها نیز از این تجمیع آزمون‌ها رضایت داشتند.


انتهای پیام/4115/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر