صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

مهم‌ترین دغدغه دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای کیفیت آموزش است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: کیفیت آموزش، مهم‌ترین دغدغه امروز مراکز دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای کشور است.
کد خبر : 357277

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در نشست هم‌اندیشی رؤسای مراکز، اعضای هیئت‌علمی، مدیران استانی نظارت و ارزیابی و حراست‌های مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی امام محمدباقر (ع) ساری بیان کرد: کیفیت آموزش، مهم‌ترین دغدغه امروز مراکز دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای کشور است و اگر در این زمینه اقدامی نشود هزینه‌های انجام‌ شده بر باد می‌رود.


وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجموعه رسالت‌ها و وظایفی در زمینه آموزش، انتقال اشتغال، مهارت، تولید، بهره‌وری، خدمات و غیره دارد و نظارت در این دانشگاه به این معناست که ببینیم چقدر از هدف‌هایش دور می‌شود.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، نقش حراست را در نظارت بر دانشگاه برای دستیابی به اهدافش ظریف و حساس توصیف کرد و گفت: این مجموعه باید با پرهیز از ایجاد استرس، اعتماد اجتماعی را بالا ببرد.


صالحی عمران افزود: راهنمایی، هدایت و کمک از مفاهیم اساسی موردنیاز کسانی است که در ارزیابی دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند چراکه در انجام هر کاری، ابتدا نگرش و دید مهم است و دانشگاه باید دید و نگرش آدم‌ها را در مسیر هدایت و عوض کند، وقتی دیدها عوض شود نگرش هم بهتر می‌شود.


وی افزود: در گذشته فقر محتوایی و معنایی داشتیم، اما در دنیای امروز این مفهوم بازتر شده وقتی می‌گوییم نظارت به حراست هم می‌تواند کمک کند و به‌گونه‌ای تمام عناصر دانشگاه را در برمی‌گیرد و کمک می‌کند به مجموعه دانشگاه تا چالش‌ها و نواقص کار آموزش خود را بشناسد.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر این‌که فعالیت مرکز نظارت و ارزشیابی به معنای تضمین کیفیت است و در زمینه نظارت احساس می‌شود خلأیی در دانشگاه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: مرکز نظارت در دانشگاه چشم رئیس دانشگاه است، نه به معنای مچ‌گیری بلکه کسب اطلاعات و فهم دقیق آنچه در درون سیستم آموزش مهارت است.


وی گفت: مرکز نظارت باید کمک کند ضعف‌ها و نقاط قوت را بشناسیم و به دنبال آن سعی کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم تا به ارتقای دانشگاه کمک شود.


صالحی عمران گفت: مسئولان دفاتر حراست دانشگاه از تمام ابعاد و جنبه‌ها می‌توانند مسائل و مشکلات را بررسی کنند البته این مسئولیت در تمام ارگان‌ها وجود دارد و درعین‌حال باید توجه داشته باشند به دستگاه‌ها و افراد استرس وارد نکنند و تا حد توان اعتماد اجتماعی را بالا ببرند.


وی افزود: نظارت و ارزشیابی و حراست نکات روان‌شناسانه خاص خود را طلب می‌کند، چیزی که مردم و سیستم اداری ما نیاز دارند این حس است که برخورد و رفتار عادلانه داشته باشیم و منصفانه قضاوت شوند.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر این‌که جامعه به مفاهیم اخلاقی همچون اعتماد و صداقت نیاز دارد، گفت: این‌ها در درازمدت سرمایه اخلاقی ایجاد می‌کند و دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند الگویی بسیاری از دانشگاه‌های دیگر در این زمینه باشد.


در ادامه مراسم، صالحی عمران در نشست صمیمانه با امیر حیاتی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران و رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مازندران حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.


پس از بازدید از آموزشکده دختران قدسیه ساری، دیدار با دامادی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی برنامه بعدی ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بود.


در این صالحی عمران بر اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید نمود و از نمایندگان محترم خانه ملت خواست از بزرگ‌ترین دانشگاه کارآفرین و مهارت پرور کشور حمایت بیشتری صورت پذیرد و دامادی نیز قول مساعد خود را جهت پیگیری امور و رفع مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابراز نمود.


انتهای پیام/4118/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر