صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴

میشل عون: مردم باید رئیس‌جمهوری لبنان را انتخاب کنند

رئیس جریان ملی آزاد لبنان با تاکید بر لزوم انتخاب سریع رئیس‌جمهوری این کشور خواستار انتخاب رئیس‌جمهوری به‌وسیله رای مستقیم مردم شد.
کد خبر : 35686

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «النشره»، «میشل عون» رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت : مشروعیت و قانونی بودن دو مفهوم ضروری برای در دست گرفتن حکومت و مصون کردن آن هستند. مشروعیت اجازه‌ای است که ملت به یک مرد یا زن می‌دهند تا بر اساس اصولی که همگان آن را پذیرفته‌اند حکومت را در دست بگیرد، اما همواره میان مشروعیت و قانونی بودن ابهام به وجود می‌آید.


بر اساس این گزارش، «عون» افزود: مشروعیت برای افراد برگزیده‌شده اجازه در دست گرفتن حکومت به آنان داده می‌شود، زیرا بدون اعتراف به مشروعیت حاکم، وی مشروعیتی نخواهد داشت. بنابر این مشروعیت حکومت را تقویت می‌کند.


وی تاکید کرد: مردم حق اعتراض به اوضاع حکومتی را دارند و ما تظاهرات و شعارهای شنیده‌شده در چند روز اخیر را تایید می‌کنیم. طبعا اگر خواسته‌های مطرح‌شده به حق باشند باید دلایل پیدایش آن بررسی شود. رئیس‌جمهوری باید پیش از تصویب قانون انتخابات به‌صورت مستقیم انتخاب شود. در غیر این صورت باید قانون انتخابات را بر اساس سیستمی که مشارکت عادلانه ملت لبنان را تضمین می‌کند تصویب کرد.


رئیس جریان ملی آزاد لبنان تصریح کرد: با این راهکارها دیگر شاهد مشکلات و هرج و مرج‌ها نخواهیم بود. امیدواریم کشورهای دوست از ثبات و دولت در لبنان حمایت کنند. همان‌طور که می‌دانید حکومتی که مشروعیت خود را از دست بدهد خود هرج‌ومرج را تغذیه می‌کند و ثبات را از بین می‌برد.


وی گفت: از جریان ملی آزاد می‌خواهم جمعه هفته آینده برای مبارزه با فساد و درخواست ایجاد اصلاحات اقدام به راهپیمایی کنند، ملت بیدار‌شده و از شعارهای ما استفاده می‌کند. ما در انتظار تحرک ملت هستیم در چهارچوب کنونی لبنان نمی‌توانیم تحرکی داشته باشیم، از شهرداری‌ها خواستیم از خود تحرک نشان دهند، به افراد بیشتری که به تظاهرات می‌پیوندند خوش‌آمد می‌گوییم و شعارهایی که در میدان «ریاض الصلح» ذکر می‌شود، شعارهای ما هستند‎.



انتهای پیام/

ارسال نظر