صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
معاون درمان وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

استمرار طرح تحول نظام سلامت با تداوم منابع مالی

معاون درمان وزیر بهداشت، عنوان کرد: نگرانی نسبت به تداوم منابع اجرای طرح تحول سلامت در دولت‌های قبل هم وجود داشت اما با وجود نگرانی‌ها، این جرات و جسارت در دولت یازدهم وجود داشت که با شجاعت رئیس‌جمهوری و وزیر بهداشت به این عرضه ورود کرد.
کد خبر : 35669

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اینکه برخی همراهان به دلیل پایدار نبودن منابع نسبت به تداوم اجرای طرح تحول سلامت نگران هستند، گفت: واقعیت این است که همیشه تداوم یک طرح ملی در گرو تداوم منابع آن است. ما هم با این افراد هم عقیده هستیم و فکر می‌کنیم هر چه تضمین بیشتری برای تداوم منابع وجود داشته باشد، طرح تحول نظام سلامت نفس راحتری می‌کشد.


معاون درمان وزیر بهداشت افزود: دولت یازدهم هم می‌توانست مانند برخی از دولت‌های دیگر با تردید نسبت به منابع، این طرح بزرگ را شروع نکند و مردم را در برابر این هزینه‌ها محافظت نکند و همچنان دسترسی مردم فراهم نشود، ولی خوشبختانه این جسارت در دولت و وزیر بهداشت وجود داشت که به این عرضه ورود کند و خوشبختانه دولت نیز از اجرای این طرح حمایت کرد.


وی با توجه به حمایت‌های دولت از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: برای مثال قانونی شدن یک درصد مالیات سلامت یا ارزش‌افزوده یک دستاورد مترقی بود که به دنبال اجرای طرح تحول سلامت اتفاق افتاد. یعنی وقتی طرح اجرا شد و آثار شیرین آن را مردم و نمایندگان آنها در مجلس مشاهده کردند آنها هم به مدد این طرح آمدند و با پایدار و همیشگی کردن مالیات سلامت یا یک درصد ارزش‌افزوده، مهر تایید زدند. یعنی به جای اینکه ما منتظر بمانیم که همه قوانین در این حوزه تصویب شود و بعد اقدام به کاری بکنیم با مصوبه هیات وزیران و با حمایت هیات وزیران و رئیس‌جمهوری این کار را آغاز کردیم.


آقاجانی خاطرنشان کرد: این یکی از روش‌های خوب اجرای طرح‌های بزرگ ملی است که اگر دستاورد شیرین آن را سیاست‌گذاران احساس کنند، پشتیبانی بیشتری خواهند کرد که این روش در کشور ما هم جواب داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر