صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
برای تأمین‌ نظر شورای نگهبان؛

بندهایی از قانون بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان بندهایی از ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور را اصلاح کردند.
کد خبر : 355608

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور به منظور تأمین نظر شورای نگهبان بندهای از آن را اصلاح کردند.


برهمین اساس مطالبات شرکت‌های تولید کننده برق از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در حکم مطالبات آنها از دولت است، به جزء یک بند «و» تبصره پنج این ماده واحده الحاق می‌شود.


همچنین نمایندگان اصلاحات بند «الف» تبصره 14 را به این شرح تصویب کردند: سازمان هدفمندی‌یارانه‌ها مکلف است وجوه دریافتی بابت آب بها و برق مصرفی را عیناًظرف مدت دو هفته به حساب‌های شرکت‌های ذی‌ربط واریز کند.


مبلغ 32 هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی موضوع ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به نسبت پرداخت مصارف و منابع موجود بر اساس مقررات قانونی توزیع شود.


نمایندگان مجلسبند «ق» تبصره 6، جزء «ب» بند هفت، و بند هشت از این ماده واحده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند. 


در ادامه بررسی قانون بودجه سال 98 بند «ط» تبصره 6 به این شرح تصویب شد: سقف بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال مشروط به بازپرداخت اصل تسهیلات و بخشش جریمه‌های متعلقه، 73 هزار و 200 میلیارد ریال تعیین می‌شود.


هریک از مشمولان بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال می‌توانند از زمان تصویب این قانون صرفاً یک فقره از بخشودگی سود تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند.


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است بدون رعایت مبلغ حداکثر مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها به تفکیک هربانک مندرج در جدول ضمیمه تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 1395 کل کشور به اجرای طرح بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اقدام کند.


انتهای پیام/4034


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر