شبکه افکار سنجی دانشگاههای ایران نبض تپنده دانشگاه است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از پایگاه اطلاعرسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در این نشست غلامرضا غفاری اولین گام برای سیاستگذاری و برنامهریزی در هر زمینهای را بهویژه در حوزههای فرهنگی و اجتماعی، مسئله شناسی و شناخت دقیق و همهجانبه از میدان و پهنهی عمل دانست و گفت: تنوع و تکثر موجود در فضای دانشگاهی عاملی ضروری برای تشکیل این شبکه بوده و تکوین این شبکه مدیران و کارشناسان را با مجموعهای غنی از دادههای عینی مواجه میکند که تسهیلگر سیاستگذاری و برنامهریزی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فهم توأمان جهان عینی و ذهنی را برای هرگونه مداخله و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کار ویژه شبکه افکار سنجی دانشگاههای ایران، خوانش دقیق جهان ذهنی کنشگران، افکار، ذائقهها و نگرشهای آنان در زیستجهان دانشگاه است؛ گویی نبض دانشگاه برای ما عیان میشود و میتواند ما را در نیازسنجی و شناخت میدان دانشگاه و روندشناسی تغییرات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه توانمند و بینیاز کند.
در ادامه زهرا پارساپور ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: شبکه افکار سنجی دانشجویان ایران (شادا) در راستای سیاستگذاری و برنامهریزی مبتنی بر دانش و پژوهش تأسیسشده است که با درک ضرورت پایش و رصد دانشگاههای ایران و دسترسی به دادههای عینی، دقیق و متقن از فضای دانشگاهی کشور تکوین یافته است.
وی افزود: این شبکه میتواند با استفاده از ظرفیت ۱۳۰ دانشگاه زیر مجموعه خویش، گامی مؤثر در جهت شناخت نگرشها و باورهای دانشجویان بردارد که از ماحصل آن میتوان برای شناسایی نگرشها و روندپژوهی تغییرات فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای کشور بهره برد.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی در ادامه صداقت، پیگیری، علم و آگاهی کارشناسان فرهنگی را پشتوانهی اصلی شبکه افکار سنجی دانستند که با همکاری و همافزایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ثمر نشسته است.
همچنین در این نشست ابراهیم حاجیانی معاون هماهنگی و برنامهریزی مرکز استراتژیک ریاست جمهوری بر لزوم شکلگیری چنین شبکهای برای دریافت اطلاعات و دادههایی دقیق که مبتنی بر وضعیت واقعی جامعه است تأکید کرد و افزود: شکلگیری شبکه افکارسنجی میتواند بهعنوان حلقه رابط و واسطه بین تصمیمگیری در عرصههای سازمانی و شناسایی افکار، نگرشها و نیازهای افراد جامعه بهویژه دانشجویان نقشآفرینی کند.
انتهای پیام/4107/4084/خ
انتهای پیام/