صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

نظر عجیب رئیس رژیم صهیونیستی درباره اردن

رئیس رژیم صهیونیستی در اظهارنظری قابل تأمل، اردن را دوست صمیمی این رژیم توصیف کرد.
کد خبر : 354292

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «معا»، رژیم صهیونیستی روز گذشته با برپایی مراسم یادبودی برای هفت دانشجوی دختر صهیونیست که 22 سال پیش از سوی احمد الدقامسه، سرباز اردنی در منطقه «الباقوره»‌ در نواحی مرزی اردن هدف قرار گرفته و کشته شده بودند، تلاش کرد تا رابطه خود را با دولت اردن عادی جلوه دهد.


رئووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی مدعی شد: «باوجود حادثه‌ای که در حق دختران اسرائیلی رخ داده است، صلح میان اسرائیل و اردن برقرار است و ما بیست‌ و پنجمین سالگرد این روابط را جشن می‌گیریم».


وی در ادامه این ادعا افزود: «پادشاهی اردن دوست صمیمی اسرائیل و کشوری قوی است. قدرت صبر و اعتدال است که ابرقدرت‌ها را به‌وجود می‌آورد و ما به ادامه مباره مشترک با تروریست‌ها و طرف‌هایی که ثبات را برهم می‌زنند، متعهد هستیم».


به گزارش آنا، «احمد الدقامسه» 13 مارس ۱۹۹۷ (23 اسفند 1375) پس از تیراندازی به سوی چند دختر صهیونیست که وی را هنگام خواندن نماز  مسخره کرده بودند، به زندان انداخته شد. در این تیراندازی هفت دختر صهیونیست کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.


باوجود این، «دقامسه» که به حبس محکوم شده بود 12 مارس 2017 (22 اسفند 1395) به دستور عبدالله دوم، پادشاه اردن پس از 20 سال حبس آزاد شد. وی از زندان «ام اللؤلؤ» به زندان اربد و از آنجا به منزلش منتقل شد و مورد استقبال شماری از مردم و نزدیکانش قرار گرفت.


به گزارش آنا، ادعاهای رئیس رژیم صهیونیستی درباره صلح میان این رژیم و اردن درحالی مطرح می‌شود که حدود  یک ماه پیش تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد «جمانه غنیمات»، وزیر اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت اردن درحال لگدمال کردن پرچم رژیم صهیونیستی در زمان ورود به مقر سندیکاهای اردن است.


اقدام وزیر اطلاع‌رسانی اردن باعث خشم مقام‌های رژیم صهیونیستی و اعتراض رسمی آنها به اردن شد، تا جایی‌که تل‌آویو سفیر اردن را احضار و مراتب اعتراض رسمی خود را به وی اعلام کرده بود. باوجود این، نمایندگان مجلس اردن و کاربران شبکه‌های اجتماعی از اقدام «غنیمات» حمایت و وی را نماینده همه شهروندان اردنی و عربی توصیف کردند.


همچنین حدود سه ماه پیش پادشاه اردن توافق دوجانبه با رژیم صهیونیستی درباره اجاره برخی اراضی اردن را لغو کرد. رژیم صهیونیستی به مدت ۲۵ سال برخی از مناطق اردن به مساحت ۴۰۵ هکتار را اجاره کرده بود که با اعلام عبدالله دوم، به محض اتمام ۲۵ سال، این قرارداد لغو شد.


عبدالله دوم این مناطق را متعلق به اردن دانست و گفت: «تصمیم داریم از حق مالکیت ملی خود بر این مناطق استفاده کنیم».


انتهای پیام/۴۰۳۳/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر