صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
کمالیان تشریح کرد

وظایف روابط عمومی‌‌ها بویژه در عصر حاضر چیست؟

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی این استان وظایف اصلی روابط عمومی‌‌ها بویژه در عصر حاضر را تشریح کرد.
کد خبر : 3539

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امین‌رضا کمالیان در این جلسه که با حضور روسای واحد‌ها و مراکز دانشگاهی همراه بود، گفت: روابط عمومی پویا با انتقال پیام‌های صحیح و متناسب با زمان و مکان خاص خود به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌ها و اقدامات انجام شده سازمان متبوع برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان که در حقیقت از نیاز‌ها اخذ شده می‌پردازد.


معاون هماهنگی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر ارائه اطلاعات و اخبار شفاف و درست از سازمان به منظور فراهم سازی شرایط توسعه یافتگی و رشد عنوان کرد: تعامل و ارتباط متقابل بین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها کارکردهای مطلوبی را برای طرفین به ارمغان می‌آورد.


این مسئول با بیان اینکه روابط عمومی پویا مهم‌ترین صفت روابط عمومی مدرن و تخصصی به شمار می‌رود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها، تولید و تنظیم خبر و تلاش در راستای بکارگیری راهکارهای مهم ارتباطی برای انتشار به موقع و موثر خبر در رسانه ها است؛ روابط عمومی باید همیشه ارتباط صحیح رسانه‌ای داشته باشد.


وی افزود: روابط عمومی در هزاره سوم چرخش موفقی داشته و از تبلیغات به اطلاع رسانی ارتقاء داشته است. روابط عمومی‌ در ابتدا وظایفی‌ سیاسی‌ بر عهده‌ داشت‌، سپس‌ بر بُعد اقتصادی‌ تأکید شد و اکنون از زاویه‌ اجتماعی‌ انجام‌ وظیفه‌ می‌کند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از دیگر وظایف روابط عمومی را نظارت بر فضای وب واحد دانست و این وظیفه را یک وظیفه محوری برای روابط عمومی برشمرد و بیان کرد: امروزه اینترنت به پایگاه اخباری وسیع در دنیای رسانه تبدیل شده است، پیش از اینکه هر خبری بخواهد در مطبوعات و رادیو و تلویزیون مطرح شود، ابتدا در یک سایت خبری مطرح می‌شود. این امر یک فرصت بسیار خوب را در اختیار روابط عمومی‌ها می‌گذارد تا اهداف سازمان را شفاف اطلاع‌رسانی کنند.


این مسئول فلسفه وجودی روابط عمومی را پاسداری از منافع عمومی دانست و با بیان این مطلب که روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، در خود مدیریت است نه در بیرون آن، عنوان کرد: روابط عمومی به هیچ‌عنوان از مدیریت جدا نیست، روابط عمومی نزدیک‌ترین فرد به مدیر سازمان است، به این دلیل که اطلاعات دقیق‌تر و گسترده‌تری از محیط داخل و خارج از سازمان دارد و می‌تواند نقش مشاور اول مدیر ارشد را به خوبی انجام دهد.


وی با بیان اینکه جهان‌ به‌ یک دهکده‌ اطلاعاتی‌ بدل‌ شده است و اهمیت‌ اطلاعات‌ هر روز افزون‌تر خواهد شد و این امر بر ارزش‌ اطلاعات به‌ عنوان‌ ثروت‌ و قدرت‌ می‌افزاید، اظهار کرد: به همین دلیل میزان‌ ارزش‌ اطلاعات‌ را سرعت‌ اطلاع‌رسانی‌، سهولت‌ اطلاع‌رسانی‌، ارزش‌ اطلاعات و حجم‌ دسترسی‌ به‌ ‌آن تعیین‌ می‌کند، روابط عمومی در این راستا موظف است در امر اطلاع‌رسانی همیشه آنلاین و به‌روز باشد.


در پایان از روابط عمومی ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد زاهدان به دلیل کسب رتبه بر‌تر در راستای اطلاع رسانی قدردانی شد. سپس کارگاه آموزشی اصول و فنون مصاحبه برای مسئولان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. دکتر تقی رخشانی مدرس این کارگاه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر