نحوه درخواست مجوز و شرایط انتشار نشریات دانشگاهی
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، طبق قانون متقاضی امتياز انتشار نشریه دانشگاهی باید درخواست کتبی خود را با اعلام مشخصات خود و مدیرمسئول، سردبير، نام نشریه، زمينه و ترتيب انتشار به انضمام تصریح به پایبندی به قانون اساسی، قوانين موضوعه و این دستورالعمل، به دبيرخانه کميته ناظر تسليم کند.
زمينه انتشار نشریههایی که صاحبامتیاز آن شخص حقوقی است نباید مغایرتی با اساسنامه آن تشکل یا نهاد داشته باشد و نشریات دانشجویی مؤظفاند صرفاً درزمینههایی که مجوز اخذ کردهاند به فعاليت بپردازند.
متقاضی امتياز انتشار گاهنامه باید حداقل و حداکثر زمان انتشار نشریه خود را در درخواست کتبی خود مشخص کند و متقاضی امتياز نشریه باید یکی از دانشجویان یا اعضای هیئتعلمی بهعنوان شخص حقيقی یا تشکل، نهاد، انجمن، کانون، یا یکی از بخشهای دانشگاه یا هر شخص حقوقی دیگر در دانشگاه باشد و عدم محکوميت منجر به توبيخ کتبی و درج در پرونده یا بالاتر در مورد دانشجویان و انفصال موقت از خدمت در مورد اعضای هیئتعلمی شرط لازم است.
افراد مشمول پس از یک سال از تاریخ اتمام محروميت میتوانند بهعنوان صاحبامتیاز نشریات دانشگاهی فعاليت کنند و در صورت محکوميت مجدد بهطور دائم محروم میشوند. درصورتیکه صاحبامتیاز یکی از شرایط مذکور را از دست بدهد، ظرف یک ماه پس از ابلاغ کميته ناظر میتواند درخواست انتقال امتياز نشریه را به شخص واجد شرایط دیگر به کميته ناظر ارسال کند، در غير این صورت امتياز نشریه لغو میشود و کميته ناظر موظف است ظرف مدت ٢ هفته از تاریخ وصول درخواست متقاضی، نظر خود را اعلام کند.
انتهای پیام/4107/4108/
انتهای پیام/