صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۲۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون: زندگی مشترکم در حرم امام رضا(ع) کلید خورد

با سریال «وضعیت سفید» به چهره ای شناخته شده تبدیل شد، دلتنگی هایی از جنس عشق دارد، عشق به گره زدن دست هایش در ضریح طلایی و روشن کردن ساعت های تاریکی در کنار خورشید درخشان حرم مطهر تا رسیدن به سرخی طلوع آفتاب.
کد خبر : 35314

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: این بازیگر چندی پیش، مشهد بود و همین حضور بهانه ای شد برای گفت و گوی متفاوت ما با «عباس غزالی» بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون کشورمان درباره آقا امام رضا (ع).


به یاد دارید چه زمانی برای نخستین بار به زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) رفتید؟


خوب به یاد ندارم اما تصور می کنم یک یا 2 ساله بودم. یک عکس بسیار زیبا از دوران کودکی دارم که در آغوش مادرم هستم و پشت سرمان گنبد امام رضا (ع) مشخص است. از مادرم شنیده ام این عکس را پدر خدا بیامرزم گرفته است. من بعد از 26، 27 سال، سعی کردم آن عکس را تکرار کنم اما پدرم در قید حیات نبود تا آن عکس را بگیرد، بنابراین در حرم آقا از خادمی تقاضا کردم تا این عکس را از من که در کنار مادر ایستاده ام، با تلفن همراهم بگیرد. جالب است بدانید که حتی این عکس را با همان عکس نخستین سفرم به مشهد در سن یک یا 2 سالگی در کنار هم ترکیب کردم و خیلی عکس خاطره انگیزی برایم شده است.


به طور حتم خاطره های بسیاری از حرم آقا دارید؟


خاطره های زیادی از دوران نوجوانی ام در مشهد دارم. در آن دوران در گروه تئاتری فعالیت می کردم که معمولا بعد از پایان هر نمایش آن، در زمان و فصل خاصی تمام گروه با قطار عازم مشهد می شدیم و چند روزی آن جا می ماندیم. ساعت های بی شماری را با دوستانم به پابوس آقا امام رضا (ع) می رفتیم، ساعت هایی که ثانیه به ثانیه اش بوی عشق، اخلاص و استجابت می داد. این سال ها و تکرارهای متوالی از همان نوجوانی قلب و روحم را با ضامن آهو گره زد. شب ها همیشه بهترین نقطه در حرم، جایی که گنبد طلایی مثل خورشید مقابل دیدگان مان می درخشید می نشستیم و تا سپیده دم و سرخی طلوع آفتاب می ماندیم و لحظه های طلایی مان را با درخشش گنبد می آمیختیم و از استجابت دعا آرامش می گرفتیم.


چه ساعت هایی در حرم احساس آرامش می کنید؟


از اذان صبح تا لحظه های بعد از اذان و نزدیک طلوع آفتاب آرامش بیشتری در حرم دارم.


چه مواقعی دل تان برای امام رضا(ع) تنگ می شود؟


خیلی موقع ها دلم برای آقا تنگ می شود. گاهی در تهران که هستم دوست یا همکاری به من پیامک می دهد که در حرم نایب الزیاره است یا وقت هایی که تلویزیون ارتباط مستقیمی با حرم دارد یک باره دلم می گیرد و دلتنگ می شوم و از آقا امام رضا(ع) می خواهم که زودتر من را بطلبد تا به پابوسش بروم. چندی پیش در برنامه تلویزیونی همکاری را نشان داد که حرم آقا بود و من همان لحظه به خانواده ام گفتم که چقدر دوست دارم زیارت آقا بروم که صبح فردایش برای برنامه ای در مشهد دعوت شدم و احساس کردم که آقا من را طلبید.


هر زمان که به زیارت رفته ام، جواب گرفته و به هر چه طلبیده ام، رسیده ام. چند سال است که نذر کرده ام سال تحویل حرم آقا باشم همیشه با آقا در دل می کنم و حرف می زنم. دوست دارم به آرزو ها و خواسته هایی که به صلاحم است با ضمانت آقا برسم.


چه نذری کردید که هر ساله سال تحویل به زیارت آقا می روید؟


خیلی مسئله شخصی است ولی چیزی بود که بسیار ذهنم را آزار می داد و از نظر من گره کوری بود اما به واسطه امام رضا(ع) این گره از مشکلاتم باز شد و به طرز عجیب و غریبی به آرامش رسیدم.


به طور حتم در حرم دیده اید که عده ای برای کبوترهای حرم گندم نذر می کنند تا حاجت بگیرند؟


کبوترها از لحاظ بصری زیبایی خاصی به حرم می دهند و احساس می کنم آن ها مقدس هستند که جایگاه زندگی شان چنین جای زیبایی سمت گنبد طلای آقاست. مردم هم نذر می کنند و گندم برای شان می ریزند و احساس می کنی کبوترها پیام رسان هستند.


آیا تاکنون دست تان به ضریح رسیده است؟


بله صد در صد سعی می کنم هر دفعه که به زیارت می روم دستم را به ضریح برسانم ولی قربان آقا امام رضا(ع) بشوم همیشه زائر زیاد دارد و گاهی اوقات در فصل های مختلف خیلی شلوغ می شود، اما لحظاتی را می توانم پیدا کنم که راحت تر دستم را به ضریح برسانم.


چرا تصمیم گرفتید در حرم امام رضا(ع) مراسم عقدتان را برگزار کنید؟


اواخر سال گذشته، مراسم عقدم در رواق دار الحجه حرم امام رضا(ع) برگزار شد. من عاشق آقا هستم و دوست داشتم پیوندم در این مکان معنوی اتفاق بیفتد و شروع زندگی مشترکم در حرم کلید بخورد.


دوست دارید خادم حرم آقا شوید؟


بله خیلی علاقه دارم خادم حرم علی بن موسی الرضا(ع) شوم. احساس می کنم خادمان انسان های بسیار درجه یکی هستند و با خیلی های شان دوست هستم و در ارتباطم. بیشتر از همه علاقه دارم روزی بتوانم نقش خادمان را در فیلم خوبی بازی کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر