صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۷
ظریف:

مرجعیت و مردم عراق پیروزی بر تروریسم را رقم زدند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس فراکسیون ائتلاف سازندگی مرجعیت و مردم عراق را باعث پیروزی بر تروریسم دانست.
کد خبر : 352239

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف عصر روز جاری و در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود با مقام‌های عراقی، با هادی عامری و نمایندگان فراکسیون ائتلاف سازندگی مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار، عامری با اشاره به تلاش فراکسیون سازندگی در انتخابات اخیر عراق برای عبور از طایفه‌گرایی گفت: این فراکسیون دربرگیرنده اعضایی از همه مذاهب و اقوام مختلف عراق است و با اقبالی که مردم عراق از این ائتلاف داشتند، نشان داده شد که مطالبه مردم عبور از طایفه‌گرایی است.


وی با اشاره به تحرکات اخیر در پایتخت عراق افزود: این دیدارها و تحرکات، بیانگر آن است که عراق به ثبات و استقرار قابل‌توجهی دست یافته است.


رئیس فراکسیون ائتلاف سازندگی مجلس عراق ادامه داد: عراق یک کشور مهم منطقه است و اگر نتواند نقش منطقه‌ای خود را ایفا کند، به ضرر منطقه خواهد بود.


وزیر امور خارجه کشورمان نیز با ابراز خشنودی از دیدار با فراکسیون سازندگی گفت: این اقدام شما، نمونه بارز پیروزی مقاومت و مردم‌سالاری در عراق است.


ظریف نقش فعال مرجعیت، رهبران جهادی و مردم عراق را باعث پیروزی بر تروریسم خواند و افزود: در نتیجه همین پیروزی بود که بغداد، امروز به یک پایتخت مهم در منطقه برای دیدار هیئت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است.


وی تصریح کرد: دیدگاه‌های منطقه‌ای رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق موردحمایت جمهوری اسلامی ایران است. کسانی که ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج کردند، برای امنیت و ثبات منطقه هزینه نکردند، بلکه برای منافع یک‌جانبه خود خرج کردند.


جمال کربولی از رهبران ائتلاف سازندگی در ادامه با تقدیر از نقش سازنده ایران در کمک به مردم عراق برای مبارزه با داعش، سیاست تحریم ملت‌ها را رد کرد.


اعضای فراکسیون سازندگی از وزیر امور خارجه کشورمان درخواست کردند، همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران در جنگ با داعش در کنار ملت عراق بود، در مرحله بازسازی نیز در کنار مردم و دولت عراق بماند.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر