صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۷
معاون استاندار کرمان:

حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مسائل امنیتی را کاهش می‌دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مهم‌ترین معضلات در حوزه اقتصادی و اشتغال هستند که با حل آنها، بخش زیادی از مسائل امنیتی برطرف می‌شود.
کد خبر : 352233

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری در پنجمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان کرمان، مطالبه اقتصادی را از رویکردهای اصلی این معاونت برشمرد و اظهار کرد: مهم‌ترین معضلات در حوزه اقتصادی و اشتغال است که با حل آنها، بخش زیادی از مسائل امنیتی نیز برطرف می‌شود.


وی افزود: استان کرمان با داشتن رتبه‌های برتر در حوزه مشارکت اقتصادی بانوان و تعداد زنان تحصیل‌کرده دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال و اقتصادی دارد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اضافه کرد: اگرچه نرخ مشارکت اقتصادی بانوان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی استان کرمان بسیار خوشحال‌کننده‌ است؛ اما سؤال این است که چگونه نتوانستیم با وجود این ظرفیت‌ها، مشکل اشتغال را برطرف کنیم.


بصیری ادامه داد: باید از ظرفیت مشارکت اقتصادی بانوان، تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی و ظرفیت‌های خدادادی استان کرمان استفاده کرده و ناهمواری‌های موجود در مسیر اشتغال را از میان راه برداریم تا مشکل اشتغال جوانان برطرف شود.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: پس از آسیب‌شناسی وضعیت موجود، زنان کارآفرین استان کرمان شناسایی شده و انجمن‌های ده‌گانه با عنوان سمای بانو تشکیل شد که یکی از مراکز رشد و شتاب‌بخشی حوزه بانوان خواهد بود.


فاطمه‌السادات حسینی، شناسایی، آموزش، تولید و عرضه محصولات را از اهداف مراکز رشد و شتاب‌دهی کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه بانوان دانست و ادامه داد: استان کرمان در زمینه مشارکت زنان در مشاغل خانگی بسیار موفق بوده و در حوزه مشارکت اقتصادی بانوان نیز رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده و در زمینه تحصیلات تکمیلی نیز رتبه اول را کسب کرده است.


وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان کرمان را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بین پارک علم و فناوری و استانداری کرمان، قراردادی با رویکرد ایده‌پروری و نگاه خلاقانه و کارآفرینی برای دختران تحصیل کرده دانشگاهی منعقد شده تا برای این افراد ایجاد اشتغال شود و این افراد نیز بتوانند برای سایر بانوان اشتغال‌زایی کنند.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این مرکز را در کرمان با همکاری پارک علم و فناوری تشکیل داده و در آینده نیز آن را در شهرستان‌های استان کرمان راه‌اندازی کنیم.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر