صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

گام جدی وزارت ارتباطات برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی

وزیر ارتباطات سه روز قبل در توئیتر یک نظرسنجی درباره شیوه مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی انجام داده بود که نتایج جالبی را دربرداشت.
کد خبر : 351199

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، وزیر ارتباطات سه روز قبل با انجام یک نظرسنجی در توئیتر از مردم خواسته بود، با بیان نظرشان درباره شیوه مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی وزارت ارتباطات وی را یاری کنند. اکنون پس از انجام این نظرسنجی نتیجه آن را نیز از طریق توئیتر به اطلاع مردم رسانده است. او پس از تشکر از مشارکت مردم موارد مد نظر برای تصمیم نهایی را این گونه اعلام کرد:


1-کانال تبلیغ ارزان


علت رواج پیامک‌های مزاحم، نبود راهکار مؤثر، ارزان و در دسترس برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات، راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت‌کننده دیده شده است. ‏این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود. همچنین در هفته آینده در جلسه‌ای با فعالان «بازاریابی دیجیتال» راهکارهای ایجاد کانالی مؤثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.


2-تشدید شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان:


ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.


3-محدودیت در ارسال پیامک روزانه


فعلاً سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول این‌که بالاتر از سقف، ارسال نشود یا این که با تعرفه بیشتری محاسبه شود، تصمیم‌گیری در این خصوص به‌طور قانونی با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یک شنبه هفته بعد نهایی خواهد شد.


4-گران‌کردن تعرفه پیامک و قیمت سیم‌کارت


 با توجه به نبود اقبال عمومی مردم، این مورد از دستور کار خارج شد.


مهم‌ترین نکات نظرسنجی وزیر و 2 نکته قابل تأمل


اقدام جالب توجه وزیر ارتباطات و اعتماد به نظرات مردم و این نیت که وی بنا دارد بر اساس دیدگاه‌های مردم درباره پیامک‌های تبلیغاتی تصمیم بگیرد، دارای دو نکته قابل تأمل است:
1- این اقدام تاکیدی است بر این که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی لزوماً مخرب و مضر نیستند و اگر با پرهیز از حرکات پوپولیستی همراه با آگاهی و هدفمندی در جهت ارتقای سواد رسانه‌ای مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند به ابزاری کاربردی برای کسب بیشترین و مفیدترین اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن تبدیل شوند و در واقع این شبکه‌ها با رعایت ملاحظات و احتمالا درصدی خطا، به ابزار مشورتی یک جامعه تبدیل می‌شوند.


2- آن چه اساسی‌تر به نظر می‌رسد، اعتماد به مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی و احترام به نظرات آن‌هاست. هرچند پیش از این شایدکم و بیش وجود داشته اما در این رویکرد خود را بهتر و بیشتر نشان داده است. اعتمادی که یک وزیر به مخاطبان خود کرده و اهمیتی که به نظرات آن‌ها داده، باعث ایجاد امید و خوش بینی در جامعه می‌شود و رسیدن به این باور که هر نظر می‌تواند مؤثر باشد. همین حس مؤثر بودن می‌تواند مشارکت مردمی و نظارت‌های اجتماعی را در لایه‌های متفاوت تقویت کند و در عین حال بر گسترش، تقویت و تأثیر جامعه شبکه‌ای بیفزاید؛ جامعه‌ای که چه بخواهیم و چه نخواهیم شکل گرفته است و بهترین کار،  ضمن جهت دهی به آن  استفاده هدفمند در جهت توسعه پایدار کشور است.


منبع: روزنامه خراسان


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر