صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
باقری:

سیاست کلان وزارت علوم، توسعه کیفی است

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی است.
کد خبر : 350885

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی است.


باقری با بیان اینکه آموزش عالی کشور مفتخر به دستاوردهای فراوانی است، گفت: در این ۴۰ سال در بخش آموزش عالی کشور توفیقات زیادی داشتیم که امروزه می‌توانیم به آنها افتخار کنیم، زیرا بخشی از آن در اسناد ملی است و دانشگاه‌ها همه افراد با تخصص مورد نیاز جامعه را با کیفیت قابل قبول، تأمین می‌کنند.


وی افزود: اکنون جایگاه علمی مناسبی در عرصه‌های بین‌المللی داریم و استادان دانشگاه‌های ما در حوزه‌های بین‌المللی در انتشار مقالات و فناوری‌های جدید خوش درخشیدند.


باقری تصریح کرد: جایگاهی که دانشگاه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی کسب کردند همگی نشان دهنده این است که علیرغم کاستی‌ها، تلاش‌های همکاران ما به بار نشسته و با همیاری استادان دانشگاه‌ها می‌توانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه باید با نگاه به نیازهای روز جامعه، دانشجو را با رشته متناسب جامعه تربیت کند، گفت: یکی از مشکلات بزرگ آموزش عالی، کنترل کمّی مراکز آموزش عالی است پس لازم است تا جایی که مقدور است به ساماندهی کمیت‌ها در آموزش عالی بپردازیم.


قائم مقام وزیر علوم افزود: سیاستی که اکنون در حوزه کلان آموزش عالی کشور دنبال می‌شود، پرهیز از توسعه کمی، ارتقای کیفی آموزش عالی و کنترل ارتقای کیفی در جذب اعضای هیأت علمی است.


باقری در ادامه گفت: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهارت لازم برای ایجاد کسب و کار برخوردار نیستند، در راستای حل این معضل، یکی از برنامه‌های جدی در مقطع کارشناسی این است که دروس عملی برگزار کنیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت‌های شخصی، اجتماعی و همچنین مهارت‌های فنی رشته مربوط را کسب کنند.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در حوزه پژوهش و فناوری، به سمتی پیش بروند که بتوانند نیازهای جامعه را پاسخگو باشند، گفت: آن مفهومی که امروز تحت عنوان دانشگاه‌های جامعه‌محور مطرح است، انجام پروژه‌های بزرگ صنعتی و حجم قراردادهای صنعتی است که نمونه‌های این کار در نمایشگاه پژوهش و فناوری سال ۹۷ هم مبادله شد.


در این نشست، مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را با قائم مقام وزیر علوم در میان گذاشتند.


باقری در ادامه برنامه‌های سفر به کرمان با فدایی، استاندار کرمان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید باهنر کرمان صورت گرفت، درخصوص پژوهش تقاضامحور، مهارت‌آموزی دانشجویان، ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و دستگاه‌های اجرایی بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر