صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
علی اکبری در گفتگو با آنا:

تحریم ایران آمار ورود گردشگر به کشور را افزایش داده‌‌ است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها سبب شده است که میزان ورود گردشگر خارجی به داخل کشور افزایش پیدا کند.
کد خبر : 350834

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار حوزه گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: بحث گردشگری در شرایطی که کشور در تحریم به سر می‌برد بسیار با اهمیت است زیرا می‌تواند ارزآوری مناسبی را برای ما به دنبال داشته باشد.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز ۱۴۰۴ ورود بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در نظر گرفته شده است اما این موضوع تا به حال محقق نشده و باید برای آن که بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم زیرساخت‌های مناسب برای حوزه گردشگری را در کشور فراهم کنیم.


وی با اشاره به اینکه کشور ما پتانسیل بالایی برای حوزه گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: تنوع جاذبه‌های طبیعی فرهنگی و تفریحی در کشور ما آن قدر زیاد است که  هر گردشگر خارجی می‌تواند خاطرات خوبی را از سفر به ایران داشته باشد.


اکبری با اشاره به اینکه بیش از 7 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند، افزود: این گروه از ایرانی‌ها  می‌توانند یک  معرف برای حوزه گردشگری ایران باشند و دولت نیز باید همه‌ زیرساخت‌های لازم در این خصوص را مهیا کند.


وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی پس از تحریم‌ها میزان سفر به خارج از کشور را کاهش داده است، تصریح کرد: اما اتفاقی که در این میان رخ داد این است که سفر گردشگران خارجی به کشور ما افزایش پیدا کرده است و به این طریق می‌توان گفت که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود و این نوید خوبی است که همین گردشگران معرف جاذبه‌های ایران به دیگر گردشگران کشورهای مختلف باشند.


انتهای پیام/4087/ 4122/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
علی عزتی
08:37 - 1397/10/19
خدا پدر بانیان و مسببان شان را بیامورزد شما که عرضه ی برنامه ریزی ندارید شایدتحریم اونها و .....