صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۷
کامران در سؤال از بطحایی:

تعلل در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان پذیرفتنی نیست

نماینده سؤال‌کننده از وزیر آموزش و پرورش گفت: تعلل در تحقق نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها از سوی دولت پذیرفتنی نیست.
کد خبر : 350046

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن کامران در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی و  در جریان سؤال از وزیر آموزش و پرورش در رابطه با نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص‌ها و شایستگی‌ها چه اقدام عملی‌ای صورت گرفته است؟ اظهار کرد: تعلل در تحقق این قانون پذیرفتنی نیست و باعث خستگی معلمان شده است. همه درباره جایگاه معلم شعار می‌دهند اما دولت هنوز نتوانسته لایحه‌ نظام رتبه‌بندی معلمان را به مجلس بیاورد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه بودجه 98 برای آموزش و پرورش شفاف نیست، تصریح کرد: طرح ارتقای شغلی در سال 81 مطرح شد اما به سرانجام نرسید و اکنون هم مشخص نیست دو هزار میلیاردی که از آن  برای رتبه‌بندی معلمان صحبت می‌شود، در کدام بخش هزینه می‌شود؟


وی با انتقاد از نظارت مجلس بر اجرای قانون گفت: طبق اظهارات آقای بطحایی این لایحه از 6 شهریور 97 در دفاتر دولت آمده اما هنوز در کمیسیون‌ها تعیین تکلیف نشده است. 31 استان با یک میلیون معلم و چندین میلیون دانش‌آموز داریم که معلوم نیست درباره شایستگی آنان چگونه عمل می‌شود.


کامران تصریح کرد: گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان در لایحه دولت باید در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود، که اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد. معلم‌های ما اغلب دوشغله‌اند چرا که دولت اراده‌ای برای عملی کردن اجرای نظام رتبه‌بندی آنان ندارد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر