صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

معرفی ۱۵ سایت فروش بلیت هواپیما به پلیس فتا/ خرید اینترنتی بلیت، فقط از سایت‌ ۱۳ شرکت

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام اسامی بیش از ۱۵ سایت غیرقانونی فروش بلیت هواپیمای به پلیس فتا برای مسدود کردن آنها خبر داد.
کد خبر : 34996

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهقان با تاکید بر اینکه خرید اینترنتی بلیت هواپیما فقط از سایت‌های ۱۳ شرکت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: سایر سایت‌های اینترنتی مورد تایید این سازمان نیست.


وی تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط هیچ‌یک از آژانس‌های دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری‌ (مجوز بند الف) انجام نشده و این اقدامات بیشتر از سوی سایت‌های غیرقانونی صورت می گیرد.


دهقان خواستار برخورد مراجع قانونی با سایت‌های غیرقانونی فروش بلیت‌ هواپیما شد و تاکید کرد: درخواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده این گونه سایت‌ها، اسامی آنها را به سازمان هواپیمایی کشوری یا سازمان تعزیرات حکومتی همراه مستندات اعلام کنند چراکه این سایت‌ها مصداق گرانفروشی بلیت‌های هواپیما هستند.


وی گفت: در همین راستا هفته گذشته اسامی بیش از ۱۵سایت غیر قانونی فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به پلیس فتا اعلام شده تا در جهت مسدود کردن این سایت‌ها اقدام شود.


مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: هماهنگی لازم بین سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد و در صورت مشاهده حتما از سوی سازمان تعزیرات برخورد می‌شود.


وی اضافه کرد: به علت اینکه تعداد محدودی از بلیت‌ها به صورت چارتر فروخته می‌شود و اغلب بلیت‌ها به صورت برنامه‌ای از طریق سیستمی به فروش می‌رسد ، به طور طبیعی در روزهای پرترافیک مسافری نمی‌توان به تمام تقاضاهای سفر پاسخ داد.


دهقان عنوان کرد: بر این اساس معمولا در این ایام توسط برخی سایت‌های اینترنتی از این شرایط سوء استفاده و نسبت به فروش بلیت‌های هواپیمایی به نرخ گران اقدام می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه اگر بلیت‌های هواپیما از سوی آژانس‌های دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری فروخته شود قطعا نسبت به تعلیق یا لغو مجوز این دفاتر اقدام می‌شود، گفت‌: علاوه بر این، بیش از ۵۰۰ اخطار به دفاتر فروش بلیت هواپیما صادر و مجوز ۲۰ آژانس فروش بلیت لغو شده است. از طرفی مجوز ۱۳۲ آژانس نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر