تبلیغ کالای خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع شد
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم با ماده 19 این قانون موافقت کردند.
ماده 19 به این شرح تصویب شد: بهمنظور حمايت از كالای ايرای موضوع اين قانون، تبليغ كالاهای خارجی دارای مشابه يا نمونه كالای ايرانی در صداوسيما، مطبوعات، تابلوهای شهری يا ديواری، وسايل حملونقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخشكننده آگهی هر يك به جزای نقدی معادل 10 برابر قرارداد پخش آگهی، محكوم میشوند.
تبصره یک- تبليغ كالاهای خارجی كه بخشی از فرآيند توليد آنها در داخل كشور انجام میشود و مورد تأييد وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.
تبصره دو- در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشانهای تجاری (برندهای) داخلی، ماده هشت قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394/2/1 و آييننامه مربوطه لازمالاجراست.
انتهای پیام/4034
انتهای پیام/