صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امضای یک تفاهم‌نامه میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشگاه تهران

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به امضا رسید.
کد خبر : 349365

به گزارش حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،  تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با هدف ايجاد و گسترش هم فکری و همکاری‌های علمی و پژوهشی دوجانبه و ارتقاء سطح تعاملات علمی، خدمات مشاوره‌ای و بهره‌گيری بهينه از امکانات موجود در جهت اهداف مشترک، امروز در مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امضا شد.
در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و عباس قنبری باغستان مسئول امور بین‌الملل دانشکده علوم اجتماعی نیز شرکت داشتند،  سید مهدی اعتمادی‌فر رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و علی اکبر  ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی میان دو طرف را در تهران امضا کردند.
در این تفاهم‌نامه با اشاره به زمینه های همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بر لزوم معرفی اولويت‌های پژوهشی به يکديگر در موضوعات مرتبط با فعاليت این دو مرکز و همکاری در انجام مشترک آنها و مشارکت در تأمين محتوای نشريات علمی پژوهشی، ترويجی و تبليغی تأکید شده است.
همچنین مقرر شد دو طرف همکاری و مشارکت در تأليف و ترجمه متون و منابع مورد نياز و انتشار آن در سطح داخلی و بين‌المللی و بهره‌مندی متقابل در زمينه تبادل اطلاعات علمی – پژوهشی داشته باشند.
همکاری در برگزاری نشست های علمی تخصصی، سمينارها و کرسی‌های علمی، همکاری در برگزاری گردهمايی‌های علمی داخلی و بين‌المللی، انجام داوری، ارزيابی و نظارت بر طرح‌های پژوهشی، بررسی نتايج عناوين و محتوای پژوهش‌ها و همکاری و تبادل تجربيات در زمينه توسعه دانش های اينترنتی و ديجيتالی مورد نياز دو مرکز از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.
دو طرف در این تفاهم نامه همچنین خواستار برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد نياز، هدايت و حمايت از پايان‌نامه‌های تحصيلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نيازهای مشترک و استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و مراکز اسناد یکدیگر شده‌اند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه های تعریف شده در این تفاهم نامه همگی مهم است، اظهار داشت: پژوهشکده حج و زیارت آمادگی دارد مقالات اساتید دانشگاه را در حوزه‌های مرتبط با فعالیت های این پژوهشکده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی خود به چاپ برساند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار همکاری دو طرف در پژوهش های دانشگاهی با موضوع حج گزاری در کشورهای اسلامی شد و بر لزوم بررسی پیام های امام امت (قدس سره) و مقام معظم رهبری برای بهره برداری هرچه بهتر از حج و تبدیل آن به یک برنامه عملیاتی تاکید کرد.
وی با اشاره به ضریب هوشی بالای ایرانیان تصریح کرد: زمینه رشد در کشور بسیار بالاست و با مدیریت درست می‌توان تحول جدی در بخش های مختلف ایجاد کرد.
در این مراسم روسای پژوهشکده حج و زیارت و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی برای همکاری و تعامل علمی و پژوهشی بین دو طرف وجود دارد، تصریح کردند: آمادگی دارند گروه‌های تحقیقاتی را فعال و پروژه های مشترک را با اولویت بندی در حوزه دین تعریف کنند.
انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر