صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقصودی عنوان کرد:

ثریا؛ دیده‌بانی برای پیشرفت‌های ایران

تهیه‌کننده برنامه ثریا گفت: این برنامه، دیده‌بانی برای پیشرفت‌های ایران است و سعی می‌کند برنامه‌هایی متناسب با همین فضا را تولید و پخش کند.
کد خبر : 349212

محسن مقصودی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره برنامه «ثریا» گفت: این برنامه حدود هفت سال است که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، در حال حاضر سری هشتم «ثریا» در حال پخش است و با قراردادی که داریم، فکر می‌کنم حدود 15 تا 16 قسمت از آن باقی مانده است.


تهیه‌کننده برنامه «ثریا» درباره مضمون آن در ایام فجر گفت: حال و هوای برنامه‌های مختلف صدا و سیما در دهه فجر عوض می‌شود؛ برنامه ثریا هم از این امر مستثنی نیست.


مقصودی گفت: رسالت این برنامه همان‌طور که از شعار آن مشخص است، دیده‌بانی برای پیشرفت ایران است و قرار است که روایتگر دستاوردها و چالش‌های مسیر پیشرفت ایران باشد. این برنامه مشکلات و بعضاً عقبگردهای مقطعی که در مسیر پیشرفت ایران وجود داشته را مطرح، پیگیری و واکاوی کرده و در عین‌ حال دستاوردهای کشور را بیان می‌کند.


وی درباره بازخورد این برنامه عنوان کرد: رویکرد برنامه «ثریا» به‌گونه‌ای است که با در نظر گرفتن آرمان‌های انقلاب و مطالبات مردم، به پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری و حتی مباحث سیاسی می‌پردازد؛ بنابراین لحن برنامه، لحنی صریح و کارشناسانه است که فارغ از تعارفات روزمره رسانه‌ای، خیلی صریح و شفاف مطالبه کنیم؛ واکنش‌های زیادی هم دریافت کرده‌ایم. اهالی قدرت و ثروت معمولاً واکنش‌های تندی درباره برنامه «ثریا» داشته‌اند که در نامه‌نگاری‌های رسمی و غیررسمی مطرح شده است.


مقصودی ادامه داد: طبیعت برنامه «ثریا»، صراحت و دفاع از حقوق و منافع مردم و پیگیری آرمان‌های انقلابی است. طبیعی است این واکنش‌ها وجود داشته باشد. ما این فشارها را تحمل کرده‌ایم و بعضی مواقع نیز به‌ خاطر همین مسائل برنامه تعطیل شده است؛ اما خدا را شکر در این مسیر هشت ساله علی‌رغم این فراز و فرودها با حمایت‌هایی که مدیران سازمان صدا و سیما کرده‌اند، بالاخره «ثریا» سرپا هست و با همه مشکلات، راهش را ادامه می‌دهد و إن‌شاءالله با دعای مردم، محکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهد داد.


وی با بیان اینکه «ثریا» برنامه‌ای هفتگی است، افزود: سری هشتم قطعاً تا آخر سال جاری ادامه خواهد داشت و سری نهم إن‌شاءالله از سال آینده کلید خواهد خورد؛ سعی شده که با مستندهای متنوعی که ساخته می‌شود، تنوع موضوعی و تنوع بصری در برنامه ایجاد کنیم. شاید «ثریا» تنها برنامه تلویزیون است که هم برنامه زنده دارد و هم مستند بلند، که این موارد را می‌توان از نقاط قوت و تمایز برنامه «ثریا» دانست.


تهیه‌کننده برنامه «ثریا» گفت: ما حدوداً سالی 25 تا 26 مستند بلند تولید می‌کنیم که از شبکه‌های مستند نظیر شبکه یک، شبکه سه و شبکه مستند پخش می‌شوند و برنامه زنده هم که طبق روال روی آنتن شبکه یک قرار می‌گیرد. سعی کرده‌ایم بین موضوعات برنامه زنده و مستندها، انسجام موضوعی وجود داشته باشد. مستندها معمولاً 60 دقیقه‌ای هستند و در قالب برنامه زنده جا نمی‌گیرد. با این حال سعی شده برنامه زنده  با مستندها مرتبط باشد تا یک جریان‌سازی رسانه‌ای صورت گیرد و موضوع مورد نظر هم در برنامه مستند و هم در برنامه زنده واکاوی شود. در واقع مسئولان در برنامه زنده حضور خواهند یافت تا بتوان مسئله را پیگیری کرد و به نتیجه رساند.


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه یک سیما
ارسال نظر