گسترش فعالیتهای فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه تربیت مدرس
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاعرسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه تربیت مدرس بهمنظور گسترش همکاریهای فرهنگی و اجتماعی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. در این نشست بر مشارکت هرچه بیشتر دانشگاهها در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی تأکید شد.
غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پتانسیلهای فراوان در دانشگاهها گفت: در حال حاضر پتانسیل خوبی در دانشگاهها وجود دارد که با مدیریت صحیح در سطوح چندگانه میتواند اثرگذار باشد. هر چه بخشهای مختلف دانشگاهی فعالتر شوند امکان و بستر کار فکری بیشتر فراهم میشود و حاصل این فرایند به نفع مجموعه وزارت علوم، دانشگاه و درنهایت کل کشور خواهد بود. در همین راستا با برخی دانشگاههای برتر کشور بهمنظور ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی تفاهمنامه همکاری امضا شد.
وی ضمن اشاره به اثرگذاری دانشگاه تربیت مدرس در حوزههای گوناگون خاطرنشان کرد: دانشگاه باید احساس مسئولیت کند. اگر بتوانیم برای حل مسائل موجود مشارکت همه دانشگاهها را داشته باشیم، مشکلات و پیامدهای آنها بسیار کم خواهد شد. دانشگاه تربیت مدرس نیز با توجه به جایگاه و قابلیتهای خود میتواند منشأ اثرات مثبتی باشد. دانشگاه با تعامل بیشتر و ارائه خدمات فکری و نظری میتواند به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند. بسیاری از مسائل جامعه در درون دانشگاه نیز مطرح است پس دانشگاه با استفاده از ذخیره دانش و توانمندیهای خود میتواند هم به مجموعه خود و هم به محیط بیرون خدمت کند.
محمدتقی احمدی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای تفاهمنامه گفت: در اجرای این تفاهمنامه امیدواریم در دو اولویت تصمیمگیریهای وزارت علوم و مسائل کلینیکی و رفع مشکلات روزمره اقدامات ارزندهای صورت گیرد و در این راستا برای تعامل بهتر و کارآمدی بیشتر طرح، مایل به استفاده از تجربیات راهگشای دیگر دانشگاهها هستیم.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت فعالیتهای فرهنگی اظهار کرد: فعالیتهای فرهنگی در برخی موارد با هزینههای اندک برنامهریزی و اجرا میشوند اما تأثیرگذاری بسیار خوبی در نگاه وزندگی دانشجو دارند. گاهی با حداقل پشتیبانی در حوزههای فرهنگی و اجتماعی، دید دانشجو تغییر میکند و منجر به شکوفایی و نشاط دانشجو میگردد. اگر در این حوزه بودجه مختصری صرف کنیم بیشک راندمان و بازده خوبی خواهیم داشت.
احمدی در ادامه به برخی برنامههای فرهنگی دانشگاه مانند ایجاد شبکهای از دانشآموختگان دانشگاه باهدف آشناکردن دانشجویان با امکانات و شرایط بازار کار، ایجاد مراکز نوآوری مقابله با آسیبهای اجتماعی با همکاری وزارت کشور باهدف ارائه خدمات بیشتر به جامعه و تدوین روشهای ساماندهی آسیبها توسط اساتید دانشگاه اشاره کرد.
در ادامه محمدهادی عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به تشریح زمینههای همکاری در حوزههای ارتقای حضور دانشجویان پرداخت. وی از ایجاد هماهنگی بین معاونت فرهنگی و معاونت پژوهشی دانشگاهها بهمنظور ارتقای خروجی فعالیت انجمنهای علمی- دانشجویی، ارتباط و تعامل بیشتر با مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری و درنهایت از ایجاد انجمنهای علمی نسل دو بهعنوان سه ظرفیت موجود در دانشگاهها نام برد و از دانشگاه تربیت مدرس به دلیل تحصیلات تکمیلی بودن آن دانشگاه و وجود ساختار علمیتر حاکم در آن خواست، تا درزمینه راهاندازی انجمنهای علمی نسل دو پیشتاز باشد.
انتهای پیام/4084/ 4107/
انتهای پیام/