صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۳۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
ایمان‌جانی:

مدیران موفق رسانه‌های توانمندی پشت سر دارند

مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان از تشکیل تیم افکارسنجی حرفه‌ای و جریان‌سازی در حوزه رسانه‌ای خبر داد.
کد خبر : 348778

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از هرمزگان، محمد امین ایمان‌جانی عصر امروز با حضور در شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان ظرفیت‌های استان هرمزگان در حوزه دریا، معماری، صنایع و معادن خاطرنشان کرد و گفت: استراتژی حرکت دانشگاه در این استان باید در محور ظرفیت‌های آن منطقه تدوین و برنامه ریزی شود تا بتوان با تکیه بر این داشته‌ها، حرکت‌های بعدی را ترسیم و اجرا کرد.


وی، به نقش رسانه در پیشبرد اهداف یک سازمان پرداخت و از آن به عنوان بازوی توانمد یک سازمان یاد کرد و افزود: مدیران موفق همواره رسانه‌های توانمدی را پشت سر دارند که با برنامه ریزی مدون، افکار عمومی را با خود همراه ساخته و آنان را در رسیدن به اهداف مورد نظر همراهی می‌کند.


مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان قدرت رسانه را غیرقابل انکار دانست و اظهارکرد: با وجود فراهم آمدن زمینه‌های مختلف در حوزه اطلاع‌رسانی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، جنگ‌های فیزیکی دیروز جای خود را به جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی داده و قدرت رسانه‌ها امروز در جنگ نرم دشمن به خوبی محسوس و ملموس است و این رسانه می‌تواند گاهی چون بمب اتم خاصیت ویرانگری و بازدارندگی داشته باشد.



ایمان‌جانی از تشکیل تیم افکارسنجی حرفه‌ای و جریان‌سازی در حوزه رسانه‌ای خبر داد و افزود:در طرح پایش که یکی از سیاست‌های حوزه رسانه‌ای بوده مشارکت دادن دانشجویان به عنوان عناصر خلاق و اصلی مورد تاکید است تا بتوان با جریان‌سازی درست و موقع، مطالبات را به سمت رسانه‌ها هدایت کنیم.


وی با بیان اینکه روزنامه فرهیختگان به‌عنوان یک کالای فرهنگی است افزود: امروز تغییر و تولید محتوا و بالا رفتن کیفیت این تولیدات به‌عنوان نماد شاخص این روزنامه مطرح است و سعی داریم با شناخت تهدیدها، انتقادات سازنده، انعکاس واقعیت‌ها، اعتمادسازی، پیش‌بینی بحران‌ها در حوزه رسانه این نشریه را به جایگاه مطلوب و مردم‌پسندی هدایت کنیم.


مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان استفاده از ظرفیت نخبگان را مهم دانست و تأکید کرد: علاوه بر اینکه باید در حوزه روزنامه‌نگاری از جدیدترین متد ژورنالیستی کمک گرفت بلکه باید ظرفیت نخبگان را نیز به‌خوبی شناسایی و بکار گرفت.


ایمان‌جانی تغییر رویکرد رسانه‌ای، نگاه علمی به سایت‌های دانشگاهی را خواستار شد و گفت: اصلی‌ترین هدف ما در دانشگاه همراه ساختن رسانه با دانشگاه است و قصد داریم تا با قدرت رسانه، به کمک دانشگاه و تولیدات علمی با رویکردی جدید و پژوهش محور بیاییم و تا رسیدن به نقطه بالندگی، دانشگاه را همراهی کنیم.



وی روابط عمومی را قلب تپنده یک سازمان دانست که باید با تمام اعضا و جوارح جامعه ارتباط مؤثر و تأثیرگذاری داشته باشد و بتواند در این میدان به‌درستی نقش‌آفرینی کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه به تاریخچه دانشگاه‌های استان هرمزگان پرداخت و گفت: دانشگاه‌های استان هرمزگان به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی حاصل انقلاب اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب رشد کرد و اکنون در این استان با دارا بودن 45 درصد جمعیت دانشجویی،18 واحد و مرکز، 4 مرکز رشد، 27 محصول تولیدی در مرکز رشد، به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی استان مطرح است.


مهدی باقری نقش روابط عمومی‌ها را به‌عنوان یک رسانه ذکر کرد و افزود:هر چه در عصر ارتباطات به‌پیش می‌رویم نقش رسانه‌ها هم پررنگ‌تر و نیاز به سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز بیشتر احساس می‌شود.


وی خواستار توجه بیشتر واحدها و مراکز استان به مقوله اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شد و اظهار کرد: روابط عمومی‌ها نقش مهمی را در یک سازمان به عهده‌دارند که باید با دادن آموزش‌های لازم و کسب تجربه در این حوزه، نیروهای متخصصی را پرورش داد و از ظرفیت آنان در رشد و توسعه رسانه‌ای واحد استفاده کرد.


به گزارش آنا، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان با بازدید از بخش‌هایی از دانشگاه در مقبره گلزار شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه یاد این عزیزان و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.


انتهای پیام/4121


انتهای پیام/

ارسال نظر