صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
سراج‌زاده:

ادب و شجاعت از ویژگی‌های بارز قانعی‌راد بود

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت: راستی، درستی، ادب، صراحت و شجاعت از ویژگی‌های بارز مرحوم قانعی‌راد بود.
کد خبر : 348651

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید حسین سراج‌زاده رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران در مراسم رونمایی از سردیس مرحوم سید محمدامیر قانعی‌راد که در سالن جلسات مرکز سیاست‌گذاری علمی کشور برگزار شد، گفت: توجه به بزرگان علم و فرهنگ درحال‌حاضر در جامعه بیشتر شده است که این موجب خرسندی بنده است. مرحوم قانعی‌راد انصافاً شایستگی این را داشت که نام او ماندگار شود.


وی افزود: کسانی که چنین بزرگداشت‌هایی برای بزرگان علمی می‌گیرند نشان از این دارد که این افراد دارای بینش و دیدگاه درستی هستند.


رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران ادامه داد: قانعی‌راد می‌تواند الگوی خوبی برای جامعه‌شناسی باشد. ایشان با دغدغه جدی اجتماعی و مسئولیت‌پذیری وارد رشته جامعه‌شناسی شد. احاطه علمی به جامعه‌شناسی داشت و استاد ممتازی در این حوزه به‌شمار می‌رفت.


وی تصریح کرد: ایشان کار علمی را فقط در محدوده آکادمیک تعریف نمی‌کرد. در اجتماعات علمی حضوری فعال داشت. او با این نگاه در رشد و ارتقای انجمن جامعه‌شناسی ایران نقش مؤثری ایفا کرد.


سراج‌زاده ادامه داد: مرحوم قانعی‌راد ارتباط خوبی با نهادهای اجرایی و سیاست‌گذاری داشت. راستی، درستی، ادب، صراحت و شجاعت از ویژگی‌های ایشان بود. او ادب گفتگوی خوبی داشت، علی‌رغم اینکه بعضی منتقدان سیاسی و اجتماعی این ادب را ندارند و این مسائل است که ایشان را چهره‌ای ماندگار می‌کند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر