صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

دلایل افزایش موقتی قیمت طلا

سکه بهار آزادی که مدتها روند نزولی نامحسوسی را طی می‌کرد، در 10 روز اخیر بیش از 50 هزار تومان گران شده است.
کد خبر : 34862

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ آن طور که گزارش‌های نشان می‌دهد قیمت جهانی طلا در حال افزایش است. در بازار تهران نیز تقاضا برای خرید سکه تمام بهار آزادی افزایش یافته است و اطلاعات نشان می‌دهد درخواست خرید سکه تمام بهار آزادی به نسبت نیم سکه و ربع سکه بسیار بیشتر است.


به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، دلیل افزایش قیمت طلای جهانی در هفته گذشته و جاری، نشست‌ها و مذاکرات فدرال بانک آمریکا درباره نرخ بهره بود که قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته را حدود 22 دلار افزایش داد.


محمد کشتی آرای این را هم گفت که بازار داخلی طلا با توجه به نزدیک شدن به اعیاد پیش از ماه محرم رونق گرفته و از رکود خارج شده است. وی با تاکید بر این که میزان افزایش قیمت سکه بسیار بیشتر از عدد واقعی است، اعلام کرده که این افزایش قیمت کاذب است.


او ادامه داد: بازار هیجانی شده و تقاضا برای سکه تمام بالا رفته است، به همین دلیل تفاوت فاحشی میان افزایش قیمت تمام سکه و نیم سکه دیده می‌شود.


رویترز اعلام کرده استکه با کاهش نگرانی‌ها از افت شدید رشد اقتصادی چین، تقاضا برای طلا افزایش یافت و موجب شد قیمت فلز زرد بالاترین میزان رشد در بیش از یک ماه گذشته را تجربه کند.


همچنین طلا در بازار جهانی با ضعیف شدن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سپتامبر که تقویت تقاضا برای این فلز ارزشمند را به دنبال داشت، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته صعود کرد.


تحلیل‌گران جهانی بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا در مسیر افزایش نرخ‌های بهره قرار دارد، از این رو هر گونه بهبود قیمت طلا عمر کوتاهی خواهد داشت و قیمت این فلز مجددا تحت فشار قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر