صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
سردار سلیمانی:

کربلای 4 عملیات اصلی بود/رضایی نباید مورد شماتت قرار گیرد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: عملیات کربلای4 عملیات اصلی رزمندگان اسلام بود نه فرعی. این دشمن بود که فکر می‌کرد عملیات کربلای۴، عملیات فریب است.
کد خبر : 348502

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ‌، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در تماس تلفنی با برنامه حالا خورشید درباره برخی مطالب درباره عملیات کربلای چهار اظهار کرد: عملیات کربلای 4 عملیات اصلی رزمندگان اسلام بود، نه فرعی. مثل عملیات رمضان، والفجر مقدماتی که ناموفق بود.


وی با بیان اینکه اجرای عملیات کربلای چهار، تصمیم شخصی فردی نبوده است و با تصمیم جمعی انجام شد، افزود: عملیات کربلای پنج پیچیده‌تر از عملیات کربلای چهار انجام شد و دشمن بعد از این عملیات فریب خورد و پیروزی بزرگی را که به دست آوردیم و خود را به نزدیک بصره رساندیم.


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه دشمن فکر می‌کرد که عملیات کربلای چهار، عملیات فرعی بوده و عملیات اصلی ما کربلای پنج بوده است، اضافه کرد: از دید ما عملیات کربلای4 اصلی بود ولی دشمن بعد از کربلای پنج فکر کرد که این عملیات اصلی بوده است.


سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن وقتی دید ما کربلای پنج را انجام دادیم و دچار غافلگیری شدید شد، گفت: هشت سال دفاع مقدس مردمی، معنوی و بی‌نظیرترین جنگ تاریخ بوده و هیچ جهادی به پاکی جهاد ما نیست. نمی‌توان تصمیم‌گیری جنگ را برای لغو یک عملیات بر مبنای تصور اینکه دشمن عملیات را فهمیده را انجام نداد. 


وی با بیان اینکه آقای محسن رضایی حق بزرگی به گردن همه ما دارند و وی طراح عملیات‌های بزرگی بوده، ادامه داد: بعضی‌ها شماتت می‌کنند که عملیات لو رفت، چرا آقای رضایی دستور حمله داد؟ این دستور، دستور شخصی نبود و جمعی تصمیم‌گیرنده برای جنگ بودند.


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه شما تصور می‌کنید عملیات خرمشهر و بیت‌المقدس لو نرفته بود، ادامه داد: رزمندگان اسلام در فتح المبین یک شب رفتیم پای عملیات و برگشتیم و دشمن قبل از عملیات به ما حمله کرد. ما اگر می‌خواستیم بر این مبنا رفتار کنیم، هیچ عملیاتی در جنگ را نمی‌توانستیم انجام دهیم.


سردار سلیمانی با بیان اینکه نکته‌ای هست که آقای محسن رضایی در بیانشان می‌خواستند به این نکته اشاره کنند که ما وقتی با فاصله‌ای کمتر از 15 روز عملیات کربلای پنج را انجام دادیم و بزرگ‌ترین موفقیت را به دست آوردیم، عنوان کرد: آقای هاشمی اصرار داشت عملیات کربلای 5 صورت بگیرد و دشمن به این نتیجه رسید که کربلای چهار عملیات فرعی بوده است.


انتهای پیام/4082/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر