اصلاح شاخصهای اعتباربخشی مراکز آموزش پرستاری
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسات هیئتهای ممتحنه، ارزشیابی و برنامهریزی رشتههای پرستاری، کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، ارگونومی و زیستفناوری پزشکی و پزشکی مولکولی از سوی دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی برگزار شد.
در این جلسه شاخصهای اعتباربخشی مراکز آموزش پرستاری (دانشکدههای پرستاری) مورد بررسی قرار گرفت و نسخه اصلاح شده این شاخصها جهت طی مراحل بعدی به دبیرخانه ارائه شد. این شاخصها میتواند به عنوان یک مبنای مناسب برای ارزشیابی در سایر رشتهها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه این جلسه در خصوص نحوه استفاده از توان حرفه ورزان پرستاری در حوزههای پیشگیری و توانبخشی بحث و بررسی صورت گرفت.
تعیین گرایش و نحوه اصلاح سرفصل دوره کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی
همچنین جلسه هیئت ممتحنه ارزشیابی و برنامهریزی رشته کتابداری در محل دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی برگزار و در جلسه مذکور پیشنهاد شد اتاق فکر (نمایندگان هیئت ممتحنه، حوزه تأمین منابع اطلاعات معاونت تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، نماینده کتابخانهها و گروههای آموزشی) تشکیل شود.
در این جلسه درخواست راهاندازی کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی در برخی از دانشگاههای علوم پایه پزشکی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تعیین گرایش و نحوه اصلاح سرفصل دوره کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.
تقویت بنیه مراکز آموزشی پذیرنده دانشجوی رشته ارگونومی
جلسه هیئت ممتحنه، ارزشیابی و برنامهریزی رشته ارگونومی در محل دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی تشکیل شد. در جلسه مذکور به منظور تقویت بنیه مراکز آموزشی پذیرنده دانشجوی رشته ارگونومی درخصوص برگزاری دوره آموزشی این رشته تصمیماتی اتخاذ شد.
به منظور بررسی وضعیت آموزشی رشته ارگونومی مقرر شد از دانشگاههای مازندران، تبریز، یزد، شهید بهشتی بازدید به عمل آید. همچنین مقرر شد از دانشآموختگان این رشته در دانشگاههای علوم پزشکی استفاده شود.
بررسی ظرفیت پذیرش ارشد و دکتری رشته زیستفناوری پزشکی مولکولی
جلسه هیئت ممتحنه زیستفناوری پزشکی مولکولی نیز برگزار شد و در مورد ظرفیتهای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بحث و تبادل نظر به عمل آمد و مقرر شد در بررسی تقاضاهای دانشگاه برای تأسیس رشته و مقاطع، سیاستهای معاونت آموزشی و به خصوص برآورد نیروی انسانی مورد نیاز، مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/4123/
انتهای پیام/