صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۷
با رأی نمایندگان؛

صورتحساب‌هایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده معتبر نیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که صورتحساب‌هایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد، معتبر نبوده و قابل استناد در مراجع قانونی نخواهد بود.
کد خبر : 347056

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و پس از اخذ بودجه از رئیس‌جمهور وارد دستور کار عادی شدند و برهمین اساس ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی(صندوق مکانیزه فروش) را بررسی  کردند.


نمایندگان مجلس که تاکنون 24 ماده از این لایحه را به تصویب رسانده‌اند در بررسی ماده 25 این لایحه با آن موافقت کردند.


در ماده 25 آمده است: پس از انقضای مواعید مذکور در ماده سه این قانون، صورتحساب‌هایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد، معتبر نبوده و قابل استناد در مراجع قانونی نخواهد بود.


تبصره یک - ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشت مهر 86 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن مکلفند در پذیرش اسناد هزینه‌ای، مفاد این ماده را رعایت کنند.


تبصره دو- سازمان مکلف است امکان صحت‌سنجی صورتحساب‌های موضوع این ماده را برای خزانه‌داری کل، دیوان محاسبات کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی حسب مورد فراهم کند.


همچنین نمایندگان ماده 27 این لایحه را مورد بررسی قرار داده و تصویب کردند.


ماده 27 می‌گوید: سازمان مجاز است با رعایت قوانین اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 25 خرداد 87 و برنامه ششم توسعه، متناسب با ظرفیت فنی و اجرایی کشور نسبت به ایجاد شخصیت حقوقی خود انتظام تخصصی (رگولاتوری) به منظور نظارت بر شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی و تنظیم مقررات و تعیین استانداردها و شاخص‌های توسعه نظام شبکه پایانه‌های فروشگاهی و صورت‌حساب الکترونیکی اقدام کند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر