صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
در پانزدهمین اجلاس سراسری باشگاه پژوهشگران مطرح شد

زارع: توسعه باشگاه پژوهشگران بر محور چشم‌انداز دانشگاه و افق ۱۴۰۴ ترسیم شده است

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به محور فعالیت‌های این باشگاه در کشور گفت: توسعه این باشگاه بر محور چشم انداز دانشگاه و پیش بینی بر اساس سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ترسیم شده و حرکت شتابنده خود را شکل داده است.
کد خبر : 3470

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کریم زارع در همایش سراسری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در واحد بندرعباس در حال برگزاری است با توجه به دستاوردهای این باشگاه در طول مدت فعالیت، گفت: آنچنان که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نگینی درخشان در انگشتری علم و دانش می‌درخشد این باشگاه نیز با حرکت‌های پژوهش محورانه خود مسیر بالندگی و توسعه را در پیش گرفته و همچنان به رشد شتابنده خود ادامه می‌دهد.


رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یادآوری کرد: این باشگاه با دید جنبش نرم افزاری پا به عرصه ظهور گذاشت و با شعار چه کرده‌ایم و چه می‌کنیم و چه خواهیم کرد، گام‌های خود را در مسیر تعالی و پیشرفت هماهنگ و استوار ساخته است.


زارع استفاده از فرصت‌ها و هدایت انرژی‌های نهفته در اعضای باشگاه را به فال نیک گرفت و افزود: آمار چشمگیر مقالات منتشر شده و طرح‌های پژوهشی انجام شده از سوی این اعضا خرسند کننده است و نشان از ظرفیت بالای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در تجلی مدیریت جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه‌های دولتی دارد.








زارع ابراز امیدواری کرد، با حضور اعضا در کارگروه‌های تخصصی و کسب نتیجه و ماحصل سودمند و ارزشمند و در اختیار گذاردن این داده‌ها به روسای باشگاه‌ها بتوان حرکت‌های توسعه محور را بهتر و سودمند‌تر مدیریت کرد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد با اعلام ۵۸ هزار و۵۰۰ نفر عضو در این باشگاه تصریح کرد: ۹ هزار و ۱۷۷ عضو فعال در این باشگاه حضور دارند که ۵ هزار ۵۳۰ نفر آنان زن و مابقی آقا هستند و حدود ۴۰ درصد نیز از کل اعضای باشگاه از دانشجویان دانشگاه‌های سراسری هستند که در این باشگاه عضویت دارند.


وی هدف از برگزاری این همایش را تبادل اطلاعات میان اعضای باشگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر تبادل نظر و استفاده از تجربیات یکدیگر در این همایش، می‌توان به کشف راهکارهای جدید، تجزیه و تحلیل بخش نامه‌ها و سیاست‌های کلی باشگاه در راستای توسعه اشاره کرد.


زارع ابراز امیدواری کرد با حضور اعضا در کارگروه‌های تخصصی و کسب نتیجه و ماحصل سودمند و ارزشمند و در اختیار گذاردن این داده‌ها به روسای باشگاه‌ها بتوان حرکت‌های توسعه محور را بهتر و سودمند‌تر مدیریت کرد.


وی تاکید کرد: هدف باشگاه، کشف استعدادهای درخشان و حفظ این سرمایه‌ها در کشور برای رسیدن به توسعه پایدار است و باید با شناسایی، سرمایه گذاری، اجرا و تولید دستاوردهای نخبگان مسیر حرکت و کوچ آنان را به کشورهای توسعه یافته محدود و مسدود کرد.


زارع با تاکید بر ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه زمینه و بسترهای لازم را برای اختراعات و ابتکارات پژوهشگران و محققان جوان فراهم کرده است و می‌تواند در بکارگیری علم در عرصه عمل و تبدیل آن به فناوری، موفقیت‌های چشمگیری داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در این همایش با خیر مقدم به حاضران، ابراز امیدواری کرد که این همایش بتواند در توسعه و رشد علمی روسای باشگاه نقش بسزایی داشته باشد و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ برگزاری این همایش‌ها در اذهان حاضران نقش ماندگار و جاودانی داشته باشد.



مهدی باقری با توجه به خدمات ماندگار و توسعهٔ قابل تحسین دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و فرا مرزهای ایران اسلامی افزود: این دانشگاه نه تنها در کشور بلکه در منطقه در جایگاه ممتاز علمی قرار دارد و از شاخصه‌های بارز آن حرکت در مسیر پژوهش محوری و کارآفرین محوری است.








باقری یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس را حمایت از طرح‌های پژوهشی و باشگاه پژوهشگران جوان عنوان کرد و افزود: هیچ محدودیتی برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان وجود ندارد و به صورت جدی از این باشگاه حمایت می‌شود

وی یادآوری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به عنوان واحد جامع و بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان هرمزگان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای پژوهش و فناوری و جذب نخبگان و پژوهشگران برخوردار بوده و امید است بتوانیم از این ظرفیت‌ها در راستای اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.


باقری یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس را حمایت از طرح‌های پژوهشی و باشگاه پژوهشگران جوان عنوان کرد و افزود: هیچ محدودیتی برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان وجود ندارد و به صورت جدی از این باشگاه حمایت می‌شود.


این مسئول دانشگاهی؛ باشگاه پژوهشگران جوان واحد بندرعباس را با بیش از ۲۷۰ عضو یکی از باشگاه‌های فعال استان و کشور قلمداد کرد و افزود: کارهای تحقیقاتی قابل توجهی از سوی این اعضاء صورت گرفته که به نوبه خود قابل تحسین و قدردانی است.


آئین افتتاحیه این همایش با سخنرانی برخی از اعضای باشگاه ادامه یافت و در پایان از بر‌ترین روسای باشگاه پژوهشگران جوان تجلیل شد.


اسامی تجلیل شدگان عبارتند از صدیقه حسینی دلاور – واحد کرمانشاه، فرانک فیض-واحد تهران جنوب، محمدرضا عابدی قنبرزاده-واحد قوچان، ناصر پناهی-بندرعباس، محبوبه خطا بخش-فلاورجان، خدیجه ابواپور- واحد کازرون، رژان حسام قاضی -واحد رباط کریم، محمد گودرزی-گرمسار، حس آبسالان –واحد اهر، حمید دهقانفر – واحد داریون، پیمان رجایی _کرمان، معصومه عمادی_ واحد مرودشت، پریسا درویش نیا - واحد سواد کوه، ماریا فقیهی – واحد اشکذر، دکتر شهرام شهریاری – واحد یاسوج، عباس نعمتی – واحد میانه، فاطمه شریعتی –واحد لاهیجان، کوروش تراز، علیرضا لطفی - واحد ایلخچی، امیر خسرو جردی –واحد علوم وتحقیقات تهران، شهاب خاقانی- واحد اراک، سهیل سبحان –واحد همدان، محمد منادی – واحد تبریز، هاله کنگر لو –واحد ارومیه، مجید امیر فخریان واحد تهران مرکزی، شراره تیموری - واحد زنجان، مجید بهره‌پور –واحد مشهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر