صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد؛

دستگاه جابه‌جاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی طراحی و ساخته شد

دستگاه صفحه دوتکه چرخ‌دار ریلی جابه‌جاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اختراع و ساخته شد.
کد خبر : 346787

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دستگاه صفحه دوتکه چرخ‌دار ریلی جابه‌جاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دو نفر از دانشجویان این دانشگاه اختراع و به ثبت رسید.


عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره ویژگی‌های این دستگاه گفت: اکنون مشکلی که در رابطه با جابه‌جایی بیماران از تخت‌های بیمارستانی به برانکاردها و یا بالعکس وجود دارد، استفاده از روش‌های ناکارآمدی نظیر پتو و روتختی و ... است که علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای پرسنل بیمارستانی ایجاد می‌کند، مشکلات زیان‌باری مانند سقوط بیمار، شکستگی ستون فقرات و ... را نیز متوجه بیمار خواهد کرد.


سیداحسان تهامی افزود: به همین منظور وسیله‌ای در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به همت و همکاری دو نفر از دانشجویان مهندسی پزشکی این دانشگاه به نام‌های کریم صالحی چلچه و محمدرضا یعقوبی طراحی و ساخته شد.


وی در خصوص استفاده از این دستگاه اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه می‌توان به‌راحتی و در امنیت کامل بیمار را از یک تخت به تخت دیگر جابه‌جا کرد.


عضو هیأت علمی واحد مشهد با بیان اینکه در این وسیله از دو صفحه و دو ریل تاشونده و چند چرخ استفاده‌شده که به لحاظ قیمت، سادگی و سبکی کارآمدتر از سایر نمونه‌های مشابه است، تصریح کرد: این وسیله اکنون موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع و تأییدیه اداره گسترش علم و علم‌سنجی نیز شده است.


به گزارش آنا، پیش از این نیز تهامی با همکاری تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دستگاه اندازه‌گیری گودی کف پا در ایران و دستگاه بایوفیدبک اصلاح وزن اندازی روی دو پا را طراحی و ساخته است.


انتهای پیام/4121/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر