صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام وزیر علوم خبر داد:

آغاز نخستین فراخوان پژوهشی مشترک استادان ایران و آلمان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش آلمان (BMBF) توافق کردند تا اولین فراخوان طرح‌های مشترک تحقیقاتی را اعلان عمومی کنند.
کد خبر : 346663

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان (BMBF) در چارچوب همکاری‌های مشترک و با عنایت به تفاهم‌نامه‌ای که با یکدیگر دارند، توافق کردند تا اولین فراخوان طرح‌های مشترک تحقیقاتی را در سال ۲۰۱۹ اعلان عمومی کنند.


وی ادامه داد: این برنامه به مدت دو سال جرا می‌شود و تنوع زیستی، اقتصاد بیولوژیک و امنیت غذایی، محیط زیست از جمله آب، تغییرات آب و هوایی و سلامت اولویت‌های تحقیقاتی این فراخوان هستند.


رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم گفت: طرح‌هایی که به مسائل و حوزه فنی و حرفه‌ای بپردازند، در اولویت انتخاب و حمایت قرار می‌گیرند.


سالار آملی در خصوص اهداف این فراخوان مشترک گفت: تبادل محققان، توسعه کنسرسیوم تحقیقاتی، تهیه طرح‌های تحقیقاتی کامل و کاربرد آنها، هماهنگی همکاری دوجانبه بین محققان ایرانی و آلمانی و آماده‌سازی و اجرای رویدادهای دو جانبه مانند کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و کمپین‌های میدانی، از اهداف این فراخوان مشترک است.
وی افزود: متقاضیان باید پروپوزال‌های خود را بعد از هماهنگی با یک محقق آلمانی به زبان انگلیسی تا تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ به مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق ایمیل a_kouhian@msrt.ir ارسال کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ملاحظه متن کامل فراخوان به زبان‌های انگلیسی و فارسی، نمونه پروپوزال و توضیحات جانبی به سایت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی به نشانی https://cisc.msrt.ir/fa/news/category-archive/211/1397/9 مراجعه کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ایران
ارسال نظر