صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۵۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
شوهانی در گفتگو با آنا:

هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مانع اقدامات هنجارشکنانه شود

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با نظارت صحیح مانع تکرار رفتارهای هنجارشکنانه شود.
کد خبر : 346554

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره انتشار فیلم درگیری لفظی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با کارمند گمرک و یک شهروند گفت: هر شخصی اعم از نماینده مردم، کارمند دولت و سایر مسئولان باید تابع قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها باشند.


وی با بیان اینکه اگر ما تابع قانون نباشیم اصلاً جامعه اداره نخواهد شد، تصریح کرد: واقعیت این است که در اجرای صحیح قانون انتظار بیشتری از مسئولان و کارمندان دولت می‌رود.


نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این موضوع که توهین نماینده سراوان موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی مردم شد، افزود: قضاوت در این خصوص کمی مشکل است و آن واژه‌های توهین‌آمیزی را که این نماینده مجلس به زبان آورده است، مورد پذیرش هیچ فردی نیست و حتی اگر خود این نماینده برای بار دیگر این فیلم را مشاهده کند، از رفتار خود شرمگین خواهد شد، لذا این نماینده حق استفاده از واژگان توهین‌آمیز را نداشت.


این استاد دانشگاه با اشاره به انتشار فیلمی از جلسه غیرعلنی مجلس و سخنان این نماینده و رئیس مجلس مبنی بر پیگیری چگونگی انتشار آن فیلم و تهدید وزیر اقتصاد به استیضاح و عزل رئیس و کارمند گمرک، گفت: از آنجا که این ماجرا رسانه‌ای شده و در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر و افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار داده است، مجلس به‌خاطر اهمیت موضوع ورود پیدا کرد اما بهتر بود به‌جای تهدید و مطرح ساختن موضوع استیضاح وزیر و یا برکناری مدیر و کارمند گمرک، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به وظیفه اصلی خود به‌درستی عمل می‌کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقات هنجارشکنانه از سوی برخی نمایندگان نباشیم.


نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس بهتر بود به این موضوع این‌گونه ورود پیدا نمی‌کرد و وقتی به این سبک ورود پیدا کرد کمی اوضاع پیچیده‌تر شد و سیاه‌نمایی‌هایی در این خصوص از سوی نمایندگان صورت گرفت.


وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه غیرعلنی مجلس اقدام ناصحیح بود، گفت: نیازی نیست شخصی که به تازگی وزیر شده، موضوع استیضاح او در مجلس به بهانه انتشار فیلم توهین نماینده سراوان و رفتار کارمند گمرک، مطرح شود و حتی به باور من اگر هم می‌خواستند استیضاح وزیر اقتصاد را به‌صورت جدی پیگیری کنند، حداکثر موفق به جمع‌آوری 20 امضاء می‌شدند و در آخر نمی‌توانستند کار به‌جایی ببرند، لذا اگر مجلس اینگونه ورود نداشت بهتر بود.


شوهانی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند نمایندگان شهرستان‌ها تحت فشارهای کاری شدید هستند و تعداد درخواست‌های مردمی از آن‌ها بالاست اما نباید تحت تأثیر این فشارها و مشاهده برخی رفتارها ناسزا بگویند.


انتهای پیام/4079/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر