صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

کمپین «تحریم خودروهای چینی» کلید خورد

در پی شدت گرفتن استقبال از کمپین تحریم خرید خودروی داخلی، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست به کمپین تحریم خودروهای چینی بپیوندند.
کد خبر : 34638

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ مدتی است که در فضای مجازی کمپین تحریم خرید خودروی داخلی به راه افتاده است. اعضای این کمپین معتقدند بعد از توافق ایران و گروه 1+5 خودروسازان داخلی باید به کاهش قیمت محصولاتشان رو بیاورند. این در حالی که خودروسازان معتقدند در دوره پساتحریم باید قیمت مواد اولیه و نرخ ارز کاهش یابد تا ارزان شدن خودرو در پی آن محقق شود.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران ماشین کاهش معامله خودرو را تایید کرده است، اما هنوز اثر این کمپین بر میزان تولید خودروسازان داخلی مشخص نشده است.


در این بین خودروسازان چینی طرح‌های ویژه‌ای برای فروش خودروهای خود به اجرا گذاشته‌اند. در این طرح‌ها نخفیف‌های قابل توجهی به خریداران خودروهای چینی ارائه می‌شود. با این حال خبر می‌رسد که آنها قصد دارند به زودی افزایش قیمتی را بر محصولات خود اعمال کنند.


در چنین شرایطی اما یک نماینده مجلس شورای اسلامی کمپین تحریم خودروهای چینی را کلید زده است. حمید رسایی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از لوگوی خودروهای چینی که بالای آن نوشته شده است «در راستای حمایت از تولید ملی و ارتقای کیفیت و کاهش قیمت اجناس وارداتی، این بار خودروی چینی نخرید» ادامه داده است: «در روزهای اخیر کمپین «خودروی صفر ایرانی نخرید» با هدف کاهش قیمت تولیدات این شرکت‌ها و ارتقای کیفیت آنها راه‌اندازی شده است. به نظرم اصل گلایه مردم از دو خودروساز داخلی (سایپا و ایران خودرو) به جاست و ضروری است مدیران این شرکت‌ها در راستای مطالبات مردم به فکر حل آن باشند.


اما با توجه به اینکه 230 هزار کارگر ایرانی در ارتباط با این دو شرکت داخلی هستند، باید به این موضوع هم توجه کرد که گلایه به حق از این دو شرکت نباید باعث سود هنگفت شرکت‌های چینی و واردکنندگان خودروهای چینی شود. به ویژه که خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر خدمات نسبت به خودروهای داخلی برتری ندارند و تنها رنگ و لعاب بهتری دارند.


بنابراین اگر بنا به تحریم خرید خودرویی باشد، به نظرم نخریدن خودروی چینی اولویت بیشتری دارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر