صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

هر شخصی به سبب داشتن مسئولیت حق تردد از خطوط ویژه را ندارد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر شخصی به سبب داشتن مسئولیت حق تردد از خطوط ویژه را ندارد لذا این اقدام باید بعد از کسب مجوز صورت گیرد .
کد خبر : 345889

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا مهماندار ظهر امروز در حاشیه رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور تهران در جمع خبرنگاران در خصوص حرف‌وحدیث‌های مطرح‌شده در بحث حذف طرح زوج و فرد و ایجاد لایه دوم طرح ترافیک در سال آینده گفت: این تصمیم باید در شورای ترافیک شهر تهران بررسی شود و اظهارنظرهایی که دراین‌باره صورت می‌گیرد صرفاً نظر شخصی افراد است لذا این تصمیم باید به‌صورت کارشناسی در شورای ترافیک شهر تهران مطرح و بررسی شود.


وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه مقامات و مسئولانی حق تردد از خطوط ویژه را دارند اظهار کرد: هر شخصی به سبب داشتن مسئولیت حق تردد از خطوط ویژه را ندارد لذا این اقدام باید بعد از کسب مجوز صورت گیرد و در حال حاضر نیز تعداد محدودی از مسئولان لشکری و کشوری حق تردد از خطوط ویژه را دارند؛ برخی از این خودروها چراغ گردون ثابت روی خود دارند و مأموران راهور با آموزش‌هایی که دیده‌اند، خودروهای مذکور را می‌شناسند اما اگر فردی بدون مجوز اقدام به تردد از خطوط ویژه کند، علاوه بر جریمه خودروی وی نیز توقیف خواهد شد؛ از طرفی دادن مجوز مراحلی دارد که ازجمله آن نداشتن خلافی است و به‌طورکلی هیچ مسئولی حق تردد از خطوط ویژه بدون داشتن مجوز را ندارد.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه برنامه‌ای برای برداشتن نرده‌های چهارراه ولیعصر دارید یا خیر گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای برداشتن نرده‌ها نداریم؛ در سفری که به مسکو داشتیم شاهد این موضوع بودیم که عابران هیچ‌گاه از معابر مهم عبور نمی‌کردند و در فواصل ۲۰۰ متری از زیرگذر برای تردد استفاده می‌کردند لذا در کشور ما و در خیابان‌های محلی اولویت تردد با عابران و در خیابان‌های اصلی و شریانی اولویت با خودروها است؛ اگر ما تردد خودروها و عابران را در خیابان‌های اصلی مخلوط‌ کنیم قطعاً با بی‌نظمی و ترافیک مواجه خواهیم شد.


وی در خصوص پرداخت عوارض در صورت ورود غیرمجاز به طرح‌های ترافیک و زوج و فرد نیز گفت: اگر کسی بدون مجوز وارد طرح ترافیک شود علاوه بر پرداخت عوارض باید جریمه نیز پرداخت می‌کرد اما ورود به محدوده زوج و فرد تنها جریمه دارد و افراد عوارضی را پرداخت نمی‌کردند.


انتهای پیام/4071/۴۱۱۰/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر