صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با آنا خبر داد

بارش باران، رگبار و رعد و برق در سه روز آینده/ احتمال آبگرفتگی و سیلاب در اثر تداوم بارش‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد، رگبار و رعد و برق در سه روز آینده در برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت: در اثر این بارش‌ها، آبگرفتگی مسیرها و سیلاب پیش‌بینی شده است و توصیه می‌شود در این مدت از شنا کردن در دریا و توقف در کنار مناطقی که مستعد سیلاب هستند، خودداری شود.
کد خبر : 34582

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، فریبا گودرزی در خصوص وضعیت جوی سه روز آینده کشور توضیح داد: در سه روز آینده در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.


وی افزود: امشب (شنبه)، بارش باران، رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، بخش‌های شمالی خراسان رضوی و سمنان پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی بیشتر خواهد بود.


گودرزی ادامه داد: فردا نیز بارش باران و رگبار و رعد و برق در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق گلستان با شدت ادامه خواهد یافت.


از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه مناطق مستعد سیل خودداری شود


کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: در اثر این بارش‌ها در سه روز آینده، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها انتظار می‌رود و بنابراین توصیه می‌کنیم در این مدت از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه مناطق مستعد سیل خودداری شود.


وی تصریح کرد: همچنین در دو روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از شرق هرمزگان برای ساعاتی از بعد از ظهر، بارش باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.


گودرزی یادآور شد: در سه روز آینده در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد خواهیم داشت که در منطقه زابل همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.


وی وضعیت جوی تهران را نیز شرح داد و گفت: آسمان تهران امشب، صاف تا کمی ابری بوده و وزش باد و بارش پراکنده در ارتفاعات آن پیش‌بینی‌ شده است. بیشینه دمای هوای تهران امروز 36 درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای فردا صبح تهران 23 درجه سانتی‌گراد تخمین زده شده است و انتظار می‌رود که در سه روز آینده هوای این استان خنک‌تر شود.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص گرمای شدید هوا طی چند روز گذشته نیز توضیح داد: هفته گذشته موج گرمایی در کشور وجود داشت که درجه حرارت همه مناطق را افزایش داده بود. اما کم کم از شدت این گرما کاسته می‌شود و در روزهای آینده شاهد خنک شدن هوا خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر