صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷
رئیس بازرسی کار استان اصفهان:

حوادث کار در هر 15 ثانیه جان یک کارگر را می‌گیرد

رئیس بازرسی کار استان اصفهان گفت: در جهان در هر 15ثانیه یک کارگر در اثر اتفاقات، جان خود را از دست می‌دهد.
کد خبر : 345795

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دهاقان، حبیب‌الله مقصودی که عصر امروز در سمینار آموزشی تخصصی تجهیزات حفاظت فردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان سخن می‌گفت، اظهارکرد: در سال بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر کارگر در اثر اتفاق جان خود را از دست می‌دهند.


وی افزود : وقوع این اتفاقات خسارات بسیار زیادی را به تولید ناخالص ملی در جهان وارد می‌کند و بیش از 4 درصد از تولید ناخالص ملی در هر کشوری صرف حوادث ناشی از کار یا بیماری‌های شغلی می‌شود، در کشور ما نیز مبلغی حدود 20 میلیارد دلار صرف این حوادث می‌شود.


رئیس بازرسی کار استان اصفهان افزود: برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار، باید استفاده صحیح از تجهیزات حفاظت فردی فرهنگ‌سازی شود تا به نتیجه مطلوب برسیم. در دهه‌های گذشته کارگران و کارفرمایان در اثر خسارات وارده و آموزش‌های داده‌شده، به سمت‌وسوی محیط‌های کار ایمن رفته‌اند. فرهنگ کار و ایمنی نیز در این سال‌ها در نزد کارگران و کارفرمایان توسعه‌یافته و دستخوش بهبودی قابل قبولی شده است.


بهاره ملک‌پور رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات کار استان اصفهان نیز بیان کرد: وسایل حفاظت فردی، وسایلی برای حذف تماس مستقیم با عوامل زیان‌آور محیط کار و تقلیل اثرات مخاطره‌آمیز در محیط‌های کاری هستند. تناسب وسایل حفاظت فردی با نوع کار و نیاز کاربران، باید در همه کارها رعایت شود. شناسایی خطر و ارزیابی آن برای در نظر گرفتن تناسب وسایل با نوع کار، مقدمه محسوب می‌شود، پس قبل از خرید هرگونه وسایلی باید مخاطرات تهدیدآمیز شناسایی شوند.


ملک‌پور خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری وسایل تجهیزات حفاظت فردی پس از خرید نیز از امور مهم محسوب می‌شود، عوامل محیطی اثرگذار و تأثیرات بهداشتی روی وسایل حفاظت فردی در هنگام نگهداری باید به‌دقت موردتوجه قرار گیرند، انتظار می‌رود که مانند دیگر اقدامات کنترلی، وسایل حفاظت فردی هم مورد رصد و پایش اثربخشی قرار گیرند.


انتهای پیام/4117/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر