صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آمریکا؛

نوآوری‌های آموزشی تأثیری در آموزش ندارند

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تعداد کمی از نوآوری‌های آموزشی تأثیرات مثبتی روی دانش‌آموزان داشته‌اند.
کد خبر : 345743

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از اجوکیشن دایو، از سال 2008 تاکنون بخش آموزش‌‎وپرورش آمریکا بیش از 1.5 میلیارد دلار برای 200 نوآوری تحصیلی هزینه کرده است.


تاکنون 67 ارزیابی روی این نوآوری‌ها انجام شده است که نتایج آن نشان می‌دهد تنها 18 درصد از آنها روی دستاوردهای دانش‌آموزی تأثیر داشته است.


آموزش یعنی ایجاد تغییر در رفتار انسانی که کار بسیار دشواری است به همین دلیل اکثر نوآوری‌های آموزشی حتی قبل از در نظر گرفتن عوامل خارجی، نتایج معوقه و عواقب اجرایی شکست می‌خورند.


گفتنی است که استانداردسازی آزمون‌ها (که معمولاً برای سنجیدن میزان تأثیرگذاری برنامه درسی استفاده می‌شود) بهترین روش برای ارزیابی اثرات نوآوری در روند آموزشی نیست. 


شاید بهترین روش برای سنجیدن میزان تأثیرگذاری نوآوری‌های آموزشی افزایش تعداد ارزیابی‌ها باشد؛ اما انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود، چرا که بسیاری از مدارس تعداد امتحان و آزمون‌ها را کاهش داده‌اند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر