صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

موفقیت دانشجوی شیرازی در همایش بین‌المللی اعصاب

مقاله دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، موفق به کسب رتبه برتر در همایش بین‌المللی علوم اعصاب شد.
کد خبر : 345573

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، مقاله ارائه‌شده توسط بهزاد نصیرپور دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته آموزش زبان انگلیسی و محمدصادق باقری، عضو هیأت علمی گروه آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، در همایش بین‌المللی علوم اعصاب، نوروتکنولوژی و نقشه‌برداری مغزی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، موفق به کسب رتبه برتر مقالات شفاهی شد. 


این مقاله با عنوان «هویداساختن اسرار مکانیسم کنترل شناختی در تفکیک تداخلی مسیرهای حافظه زبان دوم: بررسی فرآیند مسیرهای حافظه و یادآوری در ترسیم نقشه ذهنی/مغزی فردی» به‌صورت سخنرانی در این همایش ارائه  و مورد توجه متخصصان امر قرار گرفت. 


محققان در این تحقیق دست به اکتشاف نقشه ذهنی گروهی و فردی زده تا بلوغ و نقصان شناختی فراگیران زبان انگلیسی را مشاهده کنند. این تحقیق میزان تداخل در حافظه‌های معنایی، رویدادی و فعال را سنجیده و می‌کوشد تا نقش مکانیسم اجرایی در تفکیک یا یکپارچگی مسیرهای حافظه مرتبط در زبان دوم را آزمایش کند. 


در نتیجه تحقیق مشخص شد که یکی از راهکارها در برطرف‌کردن ضعف فراگیران در به‌کارگیری شگردهای یادمان، تربیت‌پذیری حافظه فعال، حافظه معنایی و حافظه رویدادی نهفته است و از طرف دیگر آموزش زبان دوم (انگلیسی) باید فرآیندهای دوگانه (مانند مکانیسم کنترل‌شده در مقابل مکانیسم اتوماتیک) را در تفاوت فرآیندهای یادگیری و آزمون-اجرا لحاظ کند و آموزش مبتنی بر شناخت پیشنهاد شود.


این تحقیق بخشی از رساله دکتری نصیرپور با راهنمایی محمدصادق  باقری است.


انتهای پیام/4117/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر