صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷
عضو کمیته فنی کشتی:

پوست‌اندازی علت اصلی تنزل مدال‌آوری کشتی است

عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی گفت: مهم‌ترین دلیل تنزل مدال‌آوری کشتی ایران پوست‌اندازی و جایگزینی نفرات جدید در تیم‌های ملی است.
کد خبر : 345268

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص عوامل تنزل مدال‌آوری کشتی‌گیران ایران در عرصه‌های جهانی گفت: علت اصلی پوست‌اندازی است که در تیم‌های ملی کشتی صورت گرفت. ما در کشتی‌های فرنگی و آزاد شاهد حضور جوان‌هایی هستیم که تجربه لازم برای رقابت با حریفان را ندارند.


وی افزود: تیم ملی ایران در المپیک لندن درخشش بسیار زیادی داشت و در المپیک ریو نیز عملکرد قابل‌ِقبولی را ارائه کرد ولی پس از آن برای جایگزینی نفرات جوان نیاز به فرصت است تا کشتی‌گیران بتوانند خود را در اندازه‌های بالا نشان دهند. همان‌طور که دیدید در بازی‌های آسیایی جاکارتا، ایران موفق شد در کشتی‌های آزاد و فرنگی خوب مدال بگیرد اما تردیدی نیست که باید در آینده نیز بهتر از این عمل کنیم.


عضو کمیته فنی کشتی فرنگی اظهار کرد: یکی دیگر از عواملی که کمک می‌کند تا کشتی‌گیران بتوانند پیشرفت خوبی داشته باشند، حضور مربی باکیفیت بالای سر آنهاست. ما مربیان بسیار خوب و باکیفیتی داریم که کارآزموده هستند ولی آنها نیز برای موفقیت باید از نفراتی بهره ببرند که دارای جنم و جسارت هستند. من خودم مربی تیم ملی بودم و می‌دانم تا زمانی که کشتی‌گیر غیرت به خرج ندهد نمی‌تواند در تیم ملی موفق باشد.


وی یادآور شد: مدیریت یکی از مهم‌ترین مسائل در کشتی است. فدراسیون کشتی ایران با رفتن رسول خادم که بسیار تأثیرگذار بود، نیاز به حضور مدیر شایسته‌ای است که بتواند بار کشتی را به‌دوش بکشد.کشتی‌گیران ایران اگر به‌خوبی مدیریت شوند، در میادین بین‌المللی عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند.


مشتاقی با اشاره به نقش مسائل مالی در موفقیت کشتی‌گیران گفت: برای حضور در مسابقات برون‌مرزی مشکلات مالی شدیدتر از گذشته شده است. الان بلیت چهار میلیونی را باید 18 میلیون تومان تهیه کرد که بدون شک تأمین مالی بلیت سخت‌تر از قبل شده است. از سوی دیگر نیاز به اردوهای متداول داریم تا بتوانیم ساختار کشتی‌مان را به‌بهترین شکل اداره کنیم. هزینه هر کشتی‌گیر در یک روز اردو 200 هزار تومان است و با توجه به اینکه نزدیک به 200 کشتی‌گیر در تمامی تیم‌های ملی وجود دارند باید حمایت مالی به‌درستی صورت پذیرد تا کشتی ایران دچار رکود نشود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر