صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۸
منطقی مطرح کرد؛

گام بلند دانشگاه در هوشمندسازی حمل‌ونقل پیشرفته

دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته از گام بلند دانشگاه در هوشمندسازی حمل‌ونقل پیشرفته خبر داد.
کد خبر : 344484

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منوچهر منطقی در مراسم رونمایی از سامانه شبیه‌ساز رانندگی که عصر امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، اظهار کرد: هوشمندسازی حمل و نقل چند ویژگی بسیار مهم دارد که از جمله آن‌ها استفاده از فناوری ایمنی و عملکرد محصولات جاده‌ای، ریلی و هوایی است.


وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی در سه حوزه به‌کار گرفته می‌شود، گفت: اولین بحث آن مربوط به افزایش ایمنی است که شاهد مثال آن را در شبیه‌ساز رانندگی می‌بینیم. طبق این شبیه‌ساز اگر راننده دچار خواب آلودگی شود هشدارهای لازم داده می‌شود. حالت دوم مربوط به سیستم‌های حمل و نقل است در حقیقت با هوشمندسازی می‌توانیم بسیاری از رانندگان را با هم مرتبط کنیم.


دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در حالت سوم نیز از ناوگان خود به‌صورت بهره‌ور استفاده می‌کنیم؛ ابتدا محصول را تحت کنترل قرار داده و زمانی که اجزای محصول دچار نقصی می‌شوند هشدار اصلاح آن داده می‌شود. موارد گفته شده بسیاری در هوشمندسازی مورد اهمیت هستند.


منطقی با بیان اینکه نمونه این دستگاه در بخش هوایی وجود دارد، اظهار کرد: این مسئله بسیار حائز اهمیت است که محصولات ما در بحث ایمنی هوایی کم کم به بحث زمینی نیز ورود پیدا کنند. مهم‌ترین نکته مثبت در بحث هوشمندسازی شرکت نیروی انتظامی و بخش‌های مختلف کشور خواهد بود.


وی با بیان اینکه دانشگاه به‌طور مستقل قادر به طراحی این شبیه‌ساز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: این طرح حاصل همکاری مشترک نیروی انتظامی شرکت واحد و مجموعه دانشگاهی است.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر