صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷
حیدر تورانی:‌

پژوهشگران دانش‌آموزی قرار نیست تولید علم کنند

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش گفت: پژوهش در آموزش‌وپرورش با پژوهش سیستماتیک متفاوت است و قرار نیست پژوهشگران دانش‌آموزی تولید علم کنند.
کد خبر : 344330

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حیدر تورانی ظهر امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران اکران برتر دانش‌‌آموزی گفت: ما باید دائم علم بیاموزیم و توقفی در آن وجود ندارد.


وی گفت: در آموزش‌وپرورش هنوز مفهوم پژوهش به‌درستی معنا نشده است. پژوهش در آموزش‌وپرورش با پژوهش سیستماتیک متفاوت است و قرار نیست پژوهشگران دانش‌آموزی تولید علم کنند.


سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش ادامه داد: اگر بتوانیم فرایند یادگیری و یاددهی را در دانش‌آموزان افزایش دهیم و عشق یادگیری را در آن‌ها زنده کنیم و اعتمادبه‌نفس و شوق به تغییر در آن‌ها زنده شود به اهداف پژوهش در آموزش‌وپرورش رسیده‌ایم.


دبیر همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی اضافه کرد: به همین دلیل کتاب‌های آموزشی نیز باید در همین راستا باشند و سعی کنیم بچه‌ها در این راستا حرکت کرده و آموختن برای زیستن را بیاموزند.این موضوع باید تمامی ارکان زندگی دانش‌آموز اجرا شود.


تورانی با اشاره به اینکه نگاه منفی به مسائل یکی از مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم می‌گوید: بسیاری از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم در همه جهان وجود دارد و مختص ما نیست درحالی‌که بسیاری از داشته‌هایمان مختص خودمان هستند و نمونه آن دانش‌آموزان پژوهشگری هستند که ما در کشورمان داریم. برخی مردم منفی‌اندیش هستند و فقط نداشته‌ها را می‌بینند؛ از سوی دیگر برخی چالش‌ها جهانی است و در همه‌جا وجود دارد؛ به‌عنوان‌مثال در دنیا در بحث یادگیری، خلاقیت مطرح است؛ باید بر داشته‌ها تکیه کرده و بر نداشته‌ها غلبه کنیم.


انتهای پیام/4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر