صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷
میر تأکید کرد؛

راه‌اندازی مدارس سما با نگاه نخبه‌پروری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی مدارس سما در استان باید با نگاه نخبه پروری باشد.
کد خبر : 343699

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، سلطانعلی میر روز گذشته در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما استان سیستان و بلوچستان با ذکر ظرفیت‌ها و امکانات سما و دانشگاه آزاد اسلامی در استان گفت: راه‌اندازی مدارس سما در استان باید با نگاه نخبه‌پروری باشد نه نگاه مادی. مدیران و معلمان مدارس سما استان باید دانش‌آموزانی را تربیت کنند که بتوانند رتبه برتر کشور در کنکور سراسری یا مدارس تیزهوشان را کسب کنند در صورت موفقیت حتماً مورد تشویق مادی و معنوی دانشگاه قرار خواهند گرفت.


وی یکی از شاخص‌های ماندگاری را شاخص علمی بیان کرد و گفت: شاخص علمی می‌تواند قبولی در مدارس تیزهوشان، دبیرستان‌های دانشگاه، کنکور سراسری و دانشگاه‌های برتر علمی و معتبر کشور باشد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گزارشی از مصوبات جلسات قبل و عملکرد شورا و دستور کار جلسه بیان کرد و با تأکید بر ضرورت کیفیت در مرکز سما گفت: وجود فضا و ساختمان‌های استاندارد آموزشی سما زاهدان در بهترین نقاط شهر یک وجه تمایز نسبت به مدارس دیگر است.


مسعود اکبری‌زاده افزود: حوزه مدارس سما استان به‌منظور گام برداشتن در مسیر تعالی و پیشرفت پیش از پیش دانشجویان، دانش‌آموزان اقدامات مهم و ارزنده‌ای نظیر خرید اسپیلت دو زمانه، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، اردوی‌های سیاحتی، زیارتی و علمی، برگزاری همایش فواید پزشکی نماز، توسعه فعالیت‌های پژوهشی، بهسازی و نوسازی فضای آموزشی و اداری، پیگیری وسایل مورد نیاز واحدهای تازه تأسیس استان را به‌طور جد در برنامه عملیاتی خود دارد که بخشی از آنها انجام‌شده و بخشی دیگر در حال انجام است.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: در آموزش‌وپرورش فرآیند شاخص برای مدیران مدارس سه‌ساله تعریف‌شده است که در یک تفاهم‌نامه‌ای بین مدیر و اداره بسته می‌شود که این شاخص‌ها شامل:جذب یا ورودی دانش‌آموز، ارتقای میانگین نمره در پایه‌های مختلف، قبولی دانشگاه با رتبه‌های مشخص، انجام برنامه‌های پرورشی و فرهنگی، برنامه‌های علمی و آموزشی است که خروجی سه‌ساله آن به‌عنوان گزارش عملکرد کاری این مدیر محسوب می‌شود.


حمیدرضا رخشانی افزود: امروزه خانواده‌ها بیشتر دنبال دبیران و مدرسان خوب و سرشناس و صاحب‌نام هستند. حاضرند پول بیشتری بپردازند تا از وجود این اساتید برای فرزندانشان بهره‌مند شوند. چه‌بسا دیده‌شده که مکان و ساختمان آموزشی از نظر استاندارد، وضعیت ظاهری و موقعیت و نور در شرایط خوبی وجود ندارند ولی به‌دلیل حضور استادان خوش‌نام و باتجربه تعداد دانش‌آموز بیشتری به مدرسه برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند.


به گزارش آنا، این جلسه با حضور اعضا در دفتر شورای نظارت و هماهنگی سما استان برگزار و در پایان دستورات جلسه مطرح و با مصوباتی به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر