صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
رئیس مرکز بهداشت بردسیر:

جلوگیری از شیوع ایدز در گرو افزایش آگاهی‌ جامعه است

رئیس شبکه و مرکز بهداشت بردسیر با بیان عوامل مؤثر و راه‌های انتقال ویروس ایدز گفت: جلوگیری از شیوع ایدز در گرو افزایش آگاهی‌های جامعه است.
کد خبر : 343517

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بردسیر، حبیب‌الله برهانی ظهر امروز در سمینار عملی ایدز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد با بیان عوامل مؤثر و راه‌های انتقال ویروس ایدز گفت: جلوگیری ازشیوع ایدز در گرو افزایش آگاهی‌های جامعه است.


وی آموزش و پیشگیری را از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این ویروس برشمرد و گفت: بیماری ایدز، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.


رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بردسیر از شناسایی 36 هزار نفر مبتلا به بیماری ایدز در کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه بالغ بر 60 دارو شناسایی و ساخته‌شده که می‌تواند با مقابله با رشد ویروس، طول عمر افراد مبتلا به ایدز را افزایش دهد.


برهانی، اعتیاد تزریقی و ارتباط جنسی محافظت نشده را عمده‌ترین راه سرایت ویروس عنوان کرد و گفت: بیماران مبتلا به ایدز، حق حیات دارند و نباید از جامعه طرد شوند.


وی تلاش شبکه بهداشت برای مشاوره و آزمایش ویروسHIV نیز یادآور شد و افزود: ویروس ایدز صرفاً از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده، اشیای نوک‌تیز و برنده، خون و فرآورده‌های خونی و از مادر به جنین منتقل می‌شود و از طرق دیگر سرایت نخواهد کرد.


رئیس شبکه و مرکز بهداشت بردسیر افزود: هیچ واکسن و دارویی برای درمان بیماری ایدز وجود ندارد و داروهای موجود صرفاً با افزایش سیستم ایمنی بدن طول عمر بیماران را افزایش خواهد داد.


برهانی، ایدز را یک بیماری عفونی و با روند مزمن و طولانی اعلام کرد و افزود: وفاداری به همسر و خانواده، استفاده‌نکردن از وسایل تیز و برنده مشترک مانند سرنگ، ارتباطات جنسی محافظت‌شده می‌تواند فرد را از ابتلا به ویروس ایدز محافظت کند.


وی بیشترین مبتلایان به ایدز را سنین 15 تا 35 سال عنوان کرد و گفت: افرادی که رفتار پرخطر داشتند می‌توانند برای مشاوره رایگان و انجام آزمایش به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.


رئیس شبکه و مرکز بهداشت بردسیر از همه افراد درخواست کرد تا هنگام مراجعه به آرایشگاه‌ها از پکیج شخصی آرایشی استفاده کنند و تأکید کرد: خوشبختانه با کنترل و نظارت‌های صورت گرفته، انتقال ویروس از طریق فراورده‌های خونی به صفر رسیده است.


برهانی با اعلام نگرانی از افزایش ویروس از طریق روابط جنسی محافظت نشده گفت: انتقال ویروس از مادر به جنین نیز کنترل‌شده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر