صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۳۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام کاوری:

بزرگ‌ترین آسیب‌ جامعه ما اولویت داشتن اشتغال بر دانش است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت:یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های جامعه ما اولویت داشتن اشتغال بر دانش است، دانشجویان باید به این باور برسند که می‌توانند انسان‌های مؤثری باشند.
کد خبر : 343268

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دهاقان، حجت‌الاسلام‌ محمدحسن کاوری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در محل تالار شهید بشارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد، در سخنانی گفت: در دین مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول کسانی که می‌آموزند، دسته دوم کسانی که دانشی را به دیگران منتقل می‌کنند و دسته سوم مابقی جامعه هستند. دین دو دسته اول را دسته‌های زنده جامعه می‌داند. در دنیای امروز بسیاری از انسان‌ها زندگی خود را از راه دانش اداره می‌کنند.


وی افزود: دانشجویان، دانشجویی را مقدمه‌ای برای اشتغال می‌دانند و آن را زمینه‌ساز شغل تلقی می‌کنند و تا زمانی که دید ما نسبت به دانش به این شکل باشد، نخبگان کمتری به صدر می‌رسند و مادام که نخبگان به کار اجرایی درگیر شوند، پژوهش و کار علمی کنار گذاشته خواهد شد.


مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های جامعه ما اولویت داشتن اشتغال بر دانش است، اظهار کرد: دانشجویان باید به این باور برسند که می‌توانند انسان‌های مؤثری برای جامعه و کشور خود باشند و اجتماع نیز باید بین دانش و نیازهای اجتماعی تناسب برقرار کند. در واقع دانشجویان باید بدانند که روز دانشجو، با آن حوادث و اتفاقات و شهادت داشجویان در سال 32، روز احیاء یک نگرش در دانشجویان است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان نیز در این مراسم در  سخنانی گفت: در آبان ماه سال 32، معاون رئیس‌جمهور امریکا پیرو کودتای 28 مرداد، قصد سفر به ایران را کرد. به دنبال آن در اوایل آذرماه، اعلام شد که قرار است روابط ایران و انگلستان از سر گرفته شود. دانشجویان و آحاد مردم با این دو تصمیم بسیار مخالف بودند و دانشجویان در قالب جنبش‌های دانشجویی مخالفت صریح خود را اعلام کردند.


سیدحسن حجازی افزود: در 16 آذر سال 32 در دانشگاه تهران حالتی شبیه حکومت‌نظامی به وجود آمد و تحت تأثیر این مسئله و ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد غرب و درگیری نیروهای نظامی رژیم با دانشجویان، سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند و 16 آذر به‌عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد غرب و خودکامگی در تاریخ ایران ثبت شد.


وی  خاطرنشان کرد: حضور در دانشگاه و یک محیط علمی وظیفه تحصیل علم را برای ما مشخص می‌کند، اما در کنار تحصیل علم، تزکیه و خودسازی قرار می‌گیرد. دانشجویان در این عصر باید به مسائل روز اجتماعی اهمیت بدهند و آنها را در اولویت اجرا بگذارند. انتظار می‌رود دانشجویان در قالب جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی فعالیت مضاعف داشته باشند و آسیب‌های در کمین را مورد شناسایی قرار دهند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر