صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

کاردار ایران در انگلیس: مذاکرات دوجانبه برای بازگشایی سفارتخانه‌ها در جریان است

کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلستان گفت مذاکرات دوجانبه با مقام‌های انگلستان در جریان است و با نهایی شدن آن شاهد فعالیت کامل نمایندگی‌های دو کشور خواهیم بود.
کد خبر : 34218

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «حبیب‌الله زاده» کاردار ایران در انگلستان گفت: در حدود یک و نیم سال گذشته با وجود برخی مشکلات، رایزنی‌های دو کشور درباره موضوعات دوجانبه ، منطقه‌ای و پارلمانی انجام و هیئت‌هایی نیز میان دو کشور مبادله شد.


وی در جمع خبرنگاران سیاسی روزنامه «ایندیپندنت» در لندن درباره بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور گفت: هم اکنون بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن فعال است و خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم ارائه می‌شود و موضوع بازگشایی سفارتخانه‌ها نیز در دست پیگیری است.


«حبیب الله زاده» با بیان علاقه مندی کشورهای مختلف برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با ایران در دوره کوتاه پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 افزود: جایگاه و چشم‌انداز تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران سبب شده است مقام‌های طراز اول کشورهای مختلف، ارتقاء همکاریهای سیاسی و نیز توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی با تهران را خواستار شوند.


وی گفت: ظرفیت‌های بالقوه و موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و اراده کامل دولت برای توسعه تعاملات اقتصادی، فرصت مغتنمی را برای کشورها و شرکت‌های بزرگ برای حضور در ایران فراهم کرده است.


کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با بیان اینکه ایران نه تنها از منظر یک بازار بزرگ 80 میلیونی بلکه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی مرکز یک بازار 300 میلیونی منطقه‌ای است، برخی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به ویژه در حوزه نفت ، گاز ، پتروشیمی، هواپیمایی، صنعت ، معدن ، خودروسازی، راه آهن و بانکداری را برشمرد و گفت: حوزه نفت و گاز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری است و دولت جمهوری اسلامی ایران حدود 50 طرح به ارزش بیش 200 میلیارد دلار در زمینه نفت و گاز تعریف کرده است و امید می‌رود که قراردادهای آن‌ها تا سال 2020 نهایی و امضا شود.


«حبیب الله زاده» پیش‌بینی کرد شکل جدید قراردادهای سرمایه‌گذاری نفتی موسوم به IPC که به‌زودی از آن رونمایی خواهد شد به‌دلیل برخی ویژگی‌های آن، با استقبال خوب شرکت‌های نفتی بین‌المللی روبه‌رو شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر