صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷
جوادی:

نباید کلید گشایش تمام درهای بسته کشور را روی میز دشمنان جست

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در سخنرانی نماز جمعه شهر خمام گفت: نباید کلید گشایش تمام درهای بسته کشورمان را در روی میز دشمنان جستجو کنیم.
کد خبر : 342174

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین جوادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خمام با یاد و گرامیداشت شهدای دانشجوی دانشگاه تهران، گفت: 16 آذر نماد استکبارستیزی و آرمان‌خواهی است و جنبش دانشجویی امروز با دیدن مکر و خباثت مستکبران, استکبار ستیزتر می‌شود.


وی ادامه داد: دانشجویان از مهم‌ترین ارکان مدنی جامعه بوده و فارغ از تعلقات سیاسی و جناحی صرفاً در آرزوی اصلاح و بهبود اوضاع و همچنین خدمت به مردم هستند. دانشجویان در وقوع اتفاقات مهم سیاسی و  اجتماعی کشورمان و در بسیاری از دستاوردهای نظام  چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در تسخیر لانه جاسوسی همیشه پیشگام بودند.  


جوادی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب دانشجویان کشور را فرصتی بزرگ و ثروتی عظیم دانسته و از نقاط قوت نظام می‌دانند، لذا انتظار داریم زمینه فعالیت آزادانه و بدون دغدغه برای دانشجویان بیش از پیش فراهم شود و گشایش هرچه بیشتر فضای سیاسی و اجتماعی  برای دانشجویان  بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد .


دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با اشاره به تولد 40 سالگی انقلاب گفت: امروز ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلابی هستیم که بدخواهانش در ابتدای آن می‌گفتند ایران شش ماهگی این انقلاب را نخواهد دید اما امروز باید ببینند که این نظام با لطف و عنایت پروردگار و پشتیبانی و حمایت ملت رؤیای شش ماهگی دشمنانش را به کابوس چهل ساله تبدیل کرده است. این انقلاب از ملت و برای ملت است و این ملت شریف بود که با تقدیم هزاران شهید این انقلاب را پابرجا نگه داشت و در تمام بزنگاه‌ها و زمان‌های حساس در صحنه بودند.
این فعال دانشجویی افزود: مسئولان نباید اجازه دهند در تنگناهای شدید اقتصادی تا به این حد جنبه‌های مختلف زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار گرفته و روز به روز سفره‌هایشان خالی‌تر و کوچک‌تر شود. نهادهای نظارتی و مدیریتی کشور نباید اجازه می‌دادند که در این اوضاع نابسامان اقتصادی، مشتی سودجو و خائن به ملت، کالاهای اساسی مردم را احتکار می‌کردند. نباید کلید گشایش تمام درهای بسته کشورمان را در روی میز دشمنان چهل سالمان بگردیم.


جوادی با تأکید بر این‌که آمریکا دشمن ایران بوده و خواهد بود، بیان کرد: خصومت ایالات‌متحده ربطی به رؤسای جمهور سابق و فعلی ندارد و درواقع سیاست استعمارگرایانه آمریکا به هیچ‌وجه روحیه عدالت‌خواهی و حمایت از ضعفا و شعار هیهات من‌الذله این انقلاب را نمی‌تواند قبول کند.


وی ادامه داد: راهکار عبور از مشکلات  این است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخل کشور استفاده کنیم و از هزاران جوان متخصص و پرشور کشور بهره ببریم.


وی با اشاره به نقش حساس نمایندگان مجلس در شرایط کنونی، افزود: نمایندگان این ملت نیز باید هوشیارتر از زمان سابق باشند و باید بدانند که مدافع حقوق ملت هستند و نباید بگزارند اتفاقاتی همچون تصویب بیست دقیقه‌ای  برجام دوباره تکرار شود. نمایندگان باید چشم و گوش این ملت در تمام مسائل کشور باشند  از جمله مسائل پیش روی مجلس، بحث لایحه بودجه 98 بوده که آینده پیش روی کشور را تعیین می‌کند و باید تمام موارد را از جمله؛ بحث حمایت از جوانان, درآمدهای ملی و حمایت از معیشت مردم مدنظر قرار بگیرد.


جوادی در پایان نیز با تقدیر از حجت الاسلام اسدالله‌زاده امام جمعه خمام و مسئولان محترم ستاد نماز جمعه بخش خمام گفت: بیاید با توکل به خدا و استعانت از حضرت حجت و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و با همدلی و وحدت مردم و مسئولان، عزت این ملت و شکوه نظام را بیش از پیش تضمین کنیم.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر