صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

مسئولان به‌جای گدایی از دشمنان، به جوانان اعتماد کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، طی بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو نوشت: باید لشکر جوانان مؤمن و انقلابی وارد میدان مطالبات آرمان‌های انقلاب شوند.
کد خبر : 342156

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو نوشت: باید لشکر جوانان مؤمن و انقلابی وارد میدان مطالبات آرمان‌های انقلاب شوند.


در ابتدای این بیانیه آمده است: پس از کودتای ۲۸ مرداد در پی اشتباه تاریخی دکتر مصدق یعنی اعتماد به آمریکا نوبت به گستاخی بعدی یعنی حضور نیکسون در دانشگاه تهران رسید. نیکسون که به نمایندگی از آمریکا تمامی اصول حقوق بشر را زیر پا گذاشته بود دعوت به دریافت دکترای افتخاری حقوق از سوی دانشگاه تهران شد که این موضوع باعث عصبانیت دانشجویان دانشگاه تهران گشت. اعتراض دانشجویان از 14 آذر به دلیل ورود دنیس رایت کاردار جدید سفارت انگلیس شروع و تا صبح روز 16 آذر ادامه داشت تا اینکه نیروهای گاردی به شکلی وحشیانه وارد صحن دانشگاه و حتی وارد کلاس‌ها شدند و تعداد زیادی زخمی و سه نفر از دانشجویان دانشکده فنی را به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی را به شهادت رساندند . دکتر چمران در این‌باره یادداشتی را منتشر کرده است که به این شرح  است: «وقایع آن روز چنان در نظرم مجسم است که گویی همه آن را به چشم میبینم، صدای رگبار مسلسل در گوشم طنین می‌اندازد، سکوت موحش بعد از رگبار بدنم را می‌لرزاند و  آه بلند و جانگداز مجروحین را در میان این سکوت دردناک میشنوم و دانشکده‌ فنی خون آلود را در آن روز و روزهای بعد به رأی‌العین می‌بینم».


در ادامه این بیانیه آمده است: مبارزه دانشجویان دانشگاه تهران، از خون سه شهید آغاز شد و قرار شد که پتکی شود بر سر استکبار جهانی و آن را نابود کند و مبارزه با قدرت‌های جهانی قسمتی از تاریخ این مرز و بوم است و شعار مرگ بر آمریکا حرف دیروز و امروز این مملکت نیست، بلکه سخن از بلاهای وحشتناک و زیان‌آوری است که سیاست‌های وحشیانه آمریکا سر این مملکت آورده است و در یک کلام ما مبارزه کرده ایم برای اسلام که ما آزادی، استقلال و کرامت را خارج از اسلام عزیز ندیده‌ایم.


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در بخش دیگری از بیانیه می‌افزاید: ما وظیفه داریم تا برای تداوم حیات اسلام تلاش کنیم که این امر جز با مبارزه علیه کفر جهانی و پیروزی بر آن‌ها میسر نمی‌گردد. هریک از نظام‌های اجتماعی به دنبال گسترش هستند و تا آن‌جایی که قدرتشان برسد گستره حاکمیت خود و نفوذشان را بیشتر می‌کنند. در نتیجه حاکمان کشورهای جهان هیچ وقت بیکار نمی‌مانند و شروع به توطئه و دسیسه علیه ملت‌ها می‌کنند و کشور ما نیز از این مورد مستثنی نیست و با کمک خداوند متعال و رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از نقشه های شوم آنها مانند: جنگ تحمیلی و مبارزه با صدام جنایت‌کار و تحریم‌های ظالمانه آمریکای جنایتکار و هم‌دستانش گذشته‌ایم و انشاءالله خواهیم گذشت.


در پایان آمده است: ما در حال حاضر از نگرش و طرز تفکر بعضی از مسئولین داخلی ناراضی و شکایت داریم  که به جای اعتماد به نیروی جوان و انقلابی و ظرفیت‌های موجود در داخل کشور ، شاهد گدایی مسئولان نالایق از دشمنان قسم خورده این سرزمین هستیم که سیاستی بسیار مخرب و آسیب زا است و و در آخر همان‌طور که رهبر معظم‌ انقلاب فرمودند: «باید لشگر جوانان مومن و انقلابی وارد میدان مطالبات آرمان های انقلاب شوند»، ما دانشجویان نیز لبیک می‌گوییم و از مسئولان انتظار داریم تا راه را برای ما جوانان هموار کنند و ما نیز انشاءالله تا آخرین نفس پای ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی خواهیم ماند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج دانشجویی
ارسال نظر