صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
نشست جامه‌بزرگی با اصحاب رسانه

دانشگاه آزاد اسلامی همدان 28 ساله شد/ رشته‌های پزشکی در راه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از ایجاد رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد واحد همدان خبر داد.
کد خبر : 34168

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، سعید جامه‌بزرگی ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس این واحد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در سال 66 اظهار کرد: این دانشگاه از نظر وسعت، کمیت و کیفیت جزو برترین‌‌ها بوده و به لحاظ کیفی دومین دانشگاه در سطح استان همدان است.


وی با بیان اینکه برگ برنده دانشگاه، نیروهای متخصص و جوان آن است، افزود: با توجه به اینکه در سال 66 فوج عظیمی از نیروهای جوان پشت کنکور بودند با شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی، نیاز این قشر پراهمیت جامعه برطرف شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر کشور نیاز به تحصیلات تکمیلی نداشته و با شتاب علمی که وجود دارد، اکنون باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان گام برداشت.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیش از 14 هزار دانشجو دارد، افزود: این دانشگاه 234 عضو هیئت علمی دارد و بیش از 42 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.



جامه بزرگی با بیان اینکه 19 رشته دکترا در این دانشگاه ایجاد شده است، افزود: 164 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه دایر است و دانشجویان در آن تحصیل می کنند.


وی با بیان اینکه بیش از 473 مقاله ISI از این دانشگاه به مجامع علمی ارائه شده، بیان کرد: بیش از 580 مقاله علمی پژوهشی و ISC نیز توسط محققین و پژوهشگران این دانشگاه در محافل علمی ارائه شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه 186 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی در حال








رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه بیش از 473 مقاله ISI از این دانشگاه به مجامع علمی ارائه شده، بیان کرد: بیش از 580 مقاله علمی پژوهشی و ISC نیز توسط محققین وپژوهشگران این دانشگاه در محافل علمی ارائه شده است.

اجراست، یادآور شد: 36 طرح برون دانشگاهی و 276 طرح درون دانشگاهی نیز توسط اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی خاتمه یافته است.


وی با بیان اینکه 5 هزار و 675 مترمربع فضای پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان وجود دارد افزود: در کتابخانه این دانشگاه نیز بالغ بر 113 هزار جلد کتاب برای استفاده اساتید و دانشجویان مهیاست.


جامه‌بزرگی از راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد و افزود: 28 همایش ملی و بین‌المللی در دانشگاه انجام شده و 58 کتاب نیز در این دانشگاه تألیف شده است.



وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هزینه طرح‌های دارای توجیه و کاربردی را تأمین می‌کند، افزود: دانشگاه امکانات اولیه را در اختیار دانشجو قرار می‌دهد تا ضمن ارائه کار، بازار آن را نیز بیابد و سپس خود به همراه سرمایه‌گذار تولید انبوه داشته باشد و این خود گام مهمی در رشد اقتصاد دانش بنیان در جامعه است.








رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه به دنبال دایر کردن رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه هستیم، افزود: با توجه به متقاضیان بی‌شمار این رشته‌ها، به دنبال تأمین نیاز رشته‎های علوم تجربی در دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه به دنبال دایر کردن رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه هستیم، افزود: با توجه به متقاضیان بی‌شمار این رشته‌ها، به دنبال تأمین نیاز رشته‎های علوم تجربی در دانشگاه هستیم.


وی با توجه به راه‌اندازی مرکز آیلتس و برگزاری آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد همدان یادآور شد: در گذشته خلأ این مرکز احساس می‌شد و متقاضیان به خارج از کشور می‌رفتند.


جامه بزرگی اضافه کرد: اکنون مرکز آیلتس راه‌اندازی شده و تاکنون دو دوره آزمون با پوشش استان‌های مرکزی، لرستان، کرمانشاه و همدان برگزار شده است.



وی با توجه به طرح تولید نانو پودر مس نیکل از پایان‌نامه‌های دانشجویی اظهار کرد: این مواد برای نخستین‌بار نیاز منابع متالوژی را رفع می‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با توجه به افزایش میزان شهریه متغیر دانشگاه آزاد در ترم جدید بیان کرد: در مهرماه شهریه ثابت افزایشی نخواهد داشت، اما در شهریه متغیر افزایش 15 درصدی اعمال می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: هزینه‌ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه سراسری نسبت یک به شش است که در دانشگاه آزاد این هزینه از دانشجو دریافت شده و در سراسری دولت پرداخت می‌کند.


جامه بزرگی درخصوص کاربردی نبودن برخی رشته‌های بدون آزمون یادآور شد: با توجه به اینکه در رشته‌های بدون آزمون فرد به صورت انتخابی رشته را برمی‌گزیند، بر این اساس مشکلی در کاربردی بودن یا نبودن وجود ندارد.


به گزارش آنا در این نشست خبری بیش از 40 نفراز اصحاب رسانه استان همدان و کشور حضور داشتند.



انتهای پیام/

برچسب ها: نشست خبری
ارسال نظر