صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
مجابی اعلام کرد

دستورالعمل جدید یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست ابلاغ شد

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تصویب دستورالعمل جدید یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، از ابلاغ این دستور العمل به ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها خبر داد.
کد خبر : 34108

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید محمد مجابی با اعلام این خبر افزود: به استناد ماده 179 قانون برنامه سوم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های اجرایی مصوب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت محیط‌زیست تهیه شد.


وی با بیان اینکه دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت محیط‌زیست به صورت آزمایشی برای مدت دو سال ابلاغ شده بود، گفت: بر مبنای نظرات و پیشنهادات سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت کشور، ناجا و معاونت‌های ستاد کل نیروهای مسلح این دستورالعمل مورد بازنگری قرار گرفت.


مجابی ادامه داد: دستورالعمل جدید به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسیده و جایگزین دستورالعمل قبلی می‌شود.


معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: در این دستورالعمل ماموریت و وظایف یگان، تشکیلات و انتصابات فرماندهان و کارکنان یگان، ضوابط حفاظتی، آموزشی و تسلیحی مشخص شده است.


بنابراین گزارش، جمع‌آوری اخبار زیست محیطی، اعمال قوانین و مقررات پیشگیری و جلوگیری از ایجاد هرگونه آلودگی و تخریب محیط‌زیست، اطفای حریق و انجام امور امدادی به هنگام بروز حوادث در مناطق حفاظت شده، همکاری در اجرای برنامه‌های آمارگیری از حیات وحش و نمونه‌برداری از گونه‌های گیاهی و جانوری، حفاظت از مستحدثات سازمان و جلوگیری از آسیب‌رسانی به آنها در مناطق چهارگانه، پیشگیری و مقابله با مراکز غیر قانونی از جمله کارگاه‌های تاکسیدرمی و مراکز فروش غیر مجاز حیوانات، تعامل با مراجع نظامی از جمله وظایف یگان در این دستور العمل است.


گفتنی است، این دستورالعمل در 29 ماده و 15 تبصره در 14 مردادماه سالجاری به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسید و از همان تاریخ لازم الاجرا شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر